2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A közlekedési miniszter tiszte, hogy posztjáról döntsön, ám egyelőre a MÁV vezérigazgatója, Heinczinger István nem kíván lemondani.

Nem tudok róla, hogy le akarnék mondani - mondta Heinczinger István, a MÁV vezérigazgatója a ATV Egyenes Beszéd című műsorában pénteken arra a kérdésre, hogy távozik-e a cégtől. Mint mondta, alkalmazását illetően a miniszter az illetékes, ha ő nem elégedett a munkájával, természetesen lemond. Ha a jelenlegi viszonyok úgy alakulnak, és ha a MÁV működése szempontjából az ő szakmai elveivel nem összeegyeztethető lépések történnek, fontolóra veszi a döntést - tette hozzá.

Heinczinger István hangsúlyozta: nem megy csődbe a MÁV, ha az állam még idén megrendeli a szolgáltatást és annak valós értékét kifizeti. A MÁV nem veszteséges, hanem egy szolgáltató cég, ami alulfinanszírozott, ez azt jelenti, hogy a megrendelései után kapja pénzt, de eddig mindig kevesebbet, mint amennyi a szolgáltatás valós értéke - mutatott rá.

A vezérigazgató szerint a csődközeli helyzetről beszámoló sajtóhír forrása az igazgatóság levele a tulajdonosnak, melyben a szolgáltatás megrendelésének elmaradása esetén várható likviditási problémákról számol be.

Véleménye szerint a jövő évi költségvetési juttatás 40 milliárdos csökkentését bevételnöveléssel pótolni lehet. A bliccelők kiszűrésével 9-10, az ingatlanok hasznosításával és fejlesztésével 6, a költségstruktúrában pedig 8 milliárd forintot lehet megspórolni - mondta.

Heinczinger István a napokban nyilvánosságra került végkielégítésekről azt mondta, azokat nem a menedzsment, hanem az igazgatóság által kialakított belső szabályozási rendelet alapján határozzák meg, melyet egy 2003-as kormányrendeletre alapoznak. Minden munkaszerződés törvényes keretek közt jött létre, a benne foglaltak felmondása esetén a MÁV megsértené a Munka Törvénykönyvét a munkavállaló pedig bíróságra mehetne - közölte.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!