3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Munkavállaló ellenes a július elsejétől hatályos új Munka törvénykönyve (Mt.) - jelentette ki Nagy Imre, a Munkástanácsok Országos Szövetségének (MOSZ) alelnöke.

Nagy Imre pénteken Zalaegerszegen beszélt, ahol a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete a Volán cégcsoportot érintő aktuális kérdésekről tartott fórumot.  A MOSZ alelnöke elmondta; a megszorítások miatt, amelyeket a kormány kénytelen a továbbiakban is végrehajtani, a MOSZ-nak fontos szerepe lesz a helyi bértárgyalásokon. A munkavállalók többsége az elmúlt egy-két évben reálbér-veszteséget szenvedett el, ezért a munkástanácsok szövetségének komoly törekvése a bérek korrigálása. Hozzátette: háttérbe szorultak az elmúlt időkben hangoztatott "uniós béreket követelünk" szlogenek, most inkább arra kell törekedni, hogy egyetlen munkavállalónak se csökkenjen a reálbére.

Beszélt arról is, hogy a Munkástanácsok Országos Szövetsége útmutatót dolgozott ki, amelyben a szakszervezeti jogok gyakorlásához nyújtanak segítséget a tagszervezeteknek. Fontosnak tartják a szakszervezetek és az üzemi tanácsok közötti munkamegosztást is, ugyanis az új Munka törvénykönyve több jogosítványt az üzemi tanácsok jogkörébe utal át.

Nagy Imre kiemelte, a munkástanácsok szövetsége részt vesz a "Jogpont+" hálózat kiépítésében is, amely ingyenes jogi segítséget nyújt a munkavállalóknak és mindazoknak, akiknek akár családjogi, vagy éppen az induló vállalkozásukkal kapcsolatos problémáik vannak.

Horváth László, a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) elnöke közölte: "a Volán-társaságok bénultsági, jövőkép nélküli helyzetben vannak". A tervezett régiós átszervezés egyaránt érinti a társaság 19 ezer munkavállalóját és az utasokat.

Az érdekvédők információi szerint Nyugat-Dunántúlon hat különböző kultúrájú, eltérő anyagi kondíciókkal rendelkező volános cég összevonását tervezik, ami számos kérdést vet fel. Minden cégnél más-más bérrendszer működik, de nehéz összehangolni az informatikai rendszereket is - fejtette ki a ZVDDSZ elnöke. A szakszervezet álláspontja szerint a megyére épülő Volán-társaság gazdálkodása áttekinthető, de a nagyobb szervezetnél ez komoly aggályokat vet fel és sérülhetnek a helyi érdekek is.

Horváth László ugyanakkor kijelentette: ha az átszervezéstől jobb minőségű lesz a közösségi közlekedés, nem gátolják a folyamatot, a törvényhozókkal érdemi párbeszédet folytatva készek részt venni a közös munkában.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!