2009. október 27. 14:36

A magyar lakosság körében továbbra is nagy népszerűségnek örvend az újságolvasás – ezt tükrözik a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányának 2009 első félévére vonatkozó adatai.

100-ból 82-en

100 magyar felnőtt közül 82 olvasott legalább egy lapot a Nemzeti Médiaanalízisben mért 168 sajtókiadvány közül 2009 első felében.

Az idei év első félévében a legolvasottabb fizetős sajtótermék minden egyes lapszámával több, mint 1,1 millió magyar felnőttet lehetett elérni. Az egymillió főt ezen kívül egyetlenegy napilap olvasottsága haladja meg. Az ingyenesen terjesztett lapok figyelembe vételével megállapítható, hogy egy lapszámmal megjelenésenként akár 2,4 millió embert is tájékoztathatnak.

A legolvasottabb fizetős napilap a Blikk, a hetilapok közül a Story, míg a havi és egyéb megjelenésű lapok esetében a Nők Lapja Konyhát veszik a legtöbben kezükbe.

Amellett, hogy a lapokat olvasottság számának növekedéséből vizsgálták, az olvasótábor növekedését is megfigyelték. Ennek alapján kiderült, hogy az egy lapszámra jutó olvasottság a top10-be a Képes Sport került első helyre, őt követte, a Helyi Téma és a Napló sajtótermékek.

Ami lakóhelyünkön történik az az érdekes

A kiadványokat tematika szerint csoportosítva elmondható, hogy az egyes fizetős laptípusok közül a megyei napilapok a legkedveltebbek, a felnőtt lakosság 29 százaléka olvassa ezeket (ez a szám a 18 vidéki megye lakosságára vetítve 40%). Az egy-egy településen, településtípuson megjelenő sajtótermékeket az ottani lakosság sokszor szívesebben lapozza fel, mint egy országos terjesztésű újságot. Ezek a lapok főként a terület híreit helyezik középpontba, amellyel a helyi lakosokat megnyerik olvasóknak, azáltal, hogy az olvasó úgy érzi, mintha neki szólna az újság.

A második nagy csoport a televízió és rádióújságok,a  válaszadók jelentős arányban (28%) veszik kézbe ezeket az önállóan terjesztett magazinokat. A harmadik helyen pedig a közkedvelt általános női lapok jelentik (25%). Érdekes, hogy az előző időszakhoz képest enyhe növekedést mutat a politikai, közéleti valamint a pénzügyi, gazdasági lapok olvasottsága (előbbit a lakosság 9, utóbbit 6 százaléka veszi kézbe).

A Nemzeti Médiaanalízis felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet és az Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt. készítette. A kutatás célja a 15 éves és idősebb magyar lakosság médiahasználati szokásainak vizsgálata különös tekintettel a nyomtatott sajtófogyasztásra.

Menedzsment Fórum 

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek február legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. Az Erste Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 54 712 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.