100-ból 82-en
100 magyar felnőtt közül 82 olvasott legalább egy lapot a Nemzeti Médiaanalízisben mért 168 sajtókiadvány közül 2009 első felében.
Az idei év első félévében a legolvasottabb fizetős sajtótermék minden egyes lapszámával több, mint 1,1 millió magyar felnőttet lehetett elérni. Az egymillió főt ezen kívül egyetlenegy napilap olvasottsága haladja meg. Az ingyenesen terjesztett lapok figyelembe vételével megállapítható, hogy egy lapszámmal megjelenésenként akár 2,4 millió embert is tájékoztathatnak.
A legolvasottabb fizetős napilap a Blikk, a hetilapok közül a Story, míg a havi és egyéb megjelenésű lapok esetében a Nők Lapja Konyhát veszik a legtöbben kezükbe.
Amellett, hogy a lapokat olvasottság számának növekedéséből vizsgálták, az olvasótábor növekedését is megfigyelték. Ennek alapján kiderült, hogy az egy lapszámra jutó olvasottság a top10-be a Képes Sport került első helyre, őt követte, a Helyi Téma és a Napló sajtótermékek.
Ami lakóhelyünkön történik az az érdekes
A kiadványokat tematika szerint csoportosítva elmondható, hogy az egyes fizetős laptípusok közül a megyei napilapok a legkedveltebbek, a felnőtt lakosság 29 százaléka olvassa ezeket (ez a szám a 18 vidéki megye lakosságára vetítve 40%). Az egy-egy településen, településtípuson megjelenő sajtótermékeket az ottani lakosság sokszor szívesebben lapozza fel, mint egy országos terjesztésű újságot. Ezek a lapok főként a terület híreit helyezik középpontba, amellyel a helyi lakosokat megnyerik olvasóknak, azáltal, hogy az olvasó úgy érzi, mintha neki szólna az újság.
A második nagy csoport a televízió és rádióújságok,a válaszadók jelentős arányban (28%) veszik kézbe ezeket az önállóan terjesztett magazinokat. A harmadik helyen pedig a közkedvelt általános női lapok jelentik (25%). Érdekes, hogy az előző időszakhoz képest enyhe növekedést mutat a politikai, közéleti valamint a pénzügyi, gazdasági lapok olvasottsága (előbbit a lakosság 9, utóbbit 6 százaléka veszi kézbe).
A Nemzeti Médiaanalízis felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet és az Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt. készítette. A kutatás célja a 15 éves és idősebb magyar lakosság médiahasználati szokásainak vizsgálata különös tekintettel a nyomtatott sajtófogyasztásra.
Menedzsment Fórum