3p

Az első kilenc hónap eredményei alapján megvalósíthatók az Albacomp idei évre kitűzött tervei - közölte Pukler Gábor vezérigazgató sajtótájékoztatón csütörtökön, Budapesten. Az eseményen szó esett arról is, hogy a cég nemrég kutatási és fejlesztési központot hozott létre.

Év végére várhatóan teljesülni fog a 18 milliárd forintos árbevétel, és a 200-400 millió forintos profitelőrejelzés is megvalósítható célnak tűnik - jelentette ki Pukler Gábor, az Albacomp élére nyár elején kinevezett vezérigazgató. A magyar tulajdonú informatikai cég idén 23 százalékos növekedést tervezett, ami eddig - az ágazatban legkritikusabbnak tartott nyári hónapokban is - teljesült.

Kérdésként merül azonban fel, hogy állami részről sikerül-e újabb megrendelésekre szert tenni, a közbeszerzéseken való részvétel ugyanis jelentősen befolyásolhatja a vállalat profitját. "Eredménynövelő hatása lehet annak, ha a kormányzat költeni fog az év hátralévő részében informatikai célokra" - mondta a vezérigazgató.

A piaci mozgásokkal kapcsolatban Pukler Gábor megjegyezte, hogy idén növekedett a komplementáris szolgáltatásokra az igény. A nagyobb vállalatok egyre inkább egy külső cég kezébe kívánják kiadni az IT-feladatok egészét, míg korábban jellemzőbb volt sok kisebb partnerrel tartani a kapcsolatot.

"A híresztelések ellenére az Albacomp képes nagyobb volumenű feladatok ellátására, akár a közszférában jelentkező igények teljesítésére is" - hangsúlyozta a székesfehérvári cég vezetője. "Teljesíteni tudunk kormányzati rendszerintegrációs megrendeléseket, ebben a szegmensben nagyon erősnek tartom a céget" - tette hozzá a menedzser.

A sajtótájékoztatón szó esett arról is, hogy az Albacomp az oktatási központja létrehozása után 18 tudományos munkatárs foglalkoztatásával egy kutatási és fejlesztési centrumot is felállított, amelyen keresztül a cég pályázati pénzek elnyerését tervezi. Szintén aktuális információ, hogy a vállalat karácsony előtt újabb LCD-televíziókat és - a Panasonic-kal közösen - digitális fényképezőgépet hoz forgalomba, illetve folyamatosan biztosítaná az MP3-lejátszók szállítását. Az is kiderült, hogy a vállalat nem kíván újabb termékekkel megjelenni a piacon, inkább a portfolió szűkítését tartja valószínűbbnek középtávon.

A vállalat stratégiájában szerepel, hogy év végére 25 százalékra növelje a szolgáltatási szegmens részesedését. Az eddigi eredmények alapján ez a szám teljesíthetőnek tűnik - tudtuk meg.

Nagy V. Zsuzsa

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!