A Stadler a múlt hét pénteken szerezte meg a termelés éles elindításához szükséges utolsó engedélyt is, és a mai napon a szolnoki üzemben meg is kezdődött a motorvonatok gyártásához szükséges alumínium kocsiszekrények hegesztése és festése, közölte az mfor.hu-val a társaság.
A jelenlegi tervek szerint az üzem 2009-ben 60 kocsitest elkészítésére elegendő kapacitással kezdi meg a működést, amely a közeljövőben a munkavállalók számával arányosan növekszik majd. A beruházás befejezését követően, a teljes kapacitás kihasználása esetén az üzem évi 200 kocsitest elkészítésére lesz alkalmas, ami mintegy 200 munkavállaló alkalmazását fogja jelenteni.
A szolnoki üzem részt vesz a MÁV által 2007-ben megrendelt 30 elővárosi villamos motorvonat gyártásában is. A jelenlegi szállítási ütemezés lehetővé teszi ugyanis, hogy abból legkevesebb hét Flirt kocsiszekrényeinek hegesztése és festése már a szolnoki üzemben valósuljon meg.
A svájci cég a vonatok leszállítását szerződésben vállalt határidőnél két hónappal korábban, 2009 januárjában kezdte el. A 30 motorvonatból álló flotta utolsó két darabját várhatóan 2010 februárjában fogja "kézbesíteni", amelynek eredményeképpen a MÁV járműállományának legnagyobb motorvonat-flottája az összesen 60 darabos Flirt-állomány lesz.
A svájci vasúti járműgyártó társaság 2008 óta van jelen Szolnokon, az alumínium kocsiszekrény gyártó üzemének alapkövét tavaly májusban rakta le.
A Stadler Rail Csoporton belül a szolnoki üzem jelenleg a Flirt-vonatok kocsitesteinek hegesztéséért és festéséért lesz felelős, amely tevékenység a későbbiekben akár végösszeszereléssel is kiegészülhet.
Menedzsment Fórum