A Skoda szeptemberben 93 600 autót adott el világszerte, amely 2,1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Mivel ezekben a számokban a dízelbotrány hatásai még nem érződhetnek, a visszaesés mögött a kínai, illetve még inkább az orosz piac tehető felelőssé.
Kínában ugyanis 4,2 százalékkal kevesebb, 23 800 kocsit tudtak előadni az első őszi hónapban, míg az orosz eladások 37 százalékkal, 4600-ra zuhantak. Ezen kívül nem teljesítettek jól Kelet-Európa országai sem, bár itt nem beszélhetünk nagy piacról: a 2900-as volumen 3,6 százalékos visszaesést jelent.
Nyugat-Európában, illetve a mi régiónkban 6,9, illetve 11,2 százalékos növekedést értek el. Hazánkban 900 kocsit adtak el, 28,4 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. (Szerk.: ezek a számok nem a forgalomba helyezésre vonatkoznak, azokat az adatokat a Jato és az ACEA adatbázisából szoktuk feldolgozni minden hónapban).
A cég közleménye kiemeli, hogy az új Fabia 31, a Superb sedan pedig 122,1 (!) százalékos növekedést ért el Nyugat-Európában. Ezzel kapcsolatban érdekes, hogy ha megnézzük a modellek szerinti bontást, akkor kiderül, hogy Superbből összesen 6700 darab kelt el (globálisan, nem csak tőlünk nyugatra), 20,7 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor. Ebből lehet sejteni, hogy milyen kereslet lesz a később bemutatott kombi iránt.
Maradva a modelleknél, a cégnél messze az Octavia a legnépszerűbb típus, a teljes értékesítés 39 százalékát teszi ki és 9 százalékkal kelt el több belőle, mint tavaly ilyenkor. Második a Fabia 21 százalékkal, amely most hasít 32,5 százalékkal adtak el belőle többet. A Rapid, bár volumenét tekintve fontos modell a cég számára, 30,4 százalékos mínuszban van.
mfor.hu