Néhány pozitív döccenőtől eltekintve folyamatosan veszteséges a Vál-völgyi kisvasút, írja az Átlátszó.
A portál havi bontásban kikérte az üzemeltető Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványtól a kisvonattal kapcsolatos bevételek és kiadások listáját, melyből kiderült, hogy a tavaly májusi debüthónap erős kezdése után a vicinális folyamatosan egyre gyengébben teljesített, és az üzemelés ötödik hónapja már veszteséges volt. Ahogy azóta mindegyik hónap, az idei március kivételével.
(MTI)
Voltak olyan hónapok, amikor a jegybevétel meghaladta az üzemeltetési költséget, de 2016-os indulása óta így is 4,1 millió forint veszteséget termelt a felcsúti kisvasút.
A jegyeladásból származó bevétel 2016 augusztusában volt a legnagyobb, 2,9 millió forint. Az üzemeltetési költség pedig 2017 júniusában volt a legmagasabb, közel 3,4 millió forint.
Lázár János azt mondta július közepén, hogy a felcsúti kisvasút megtérülő beruházás. A bevételi/kiadási adatok alapján viszont ez nem igaz, és ha így folytatódik, soha nem is lesz belőle megtérülő beruházás.
mfor.hu