1p

A gyümölcs és a burgonya vezeti a legkedveltebb élelmiszerek rangsorát. Mindkettőt a magyar felnőttek 95 százaléka fogyasztja szívesen. De az előkelő ötödik helyet foglalja el a zöldség is, 91 százalékos mutatóval – áll a GfK Piackutató Intézet most publikált felmérésében.

Érdekesen alakulnak a vásárlási szokások. A magyar háziasszonyok egyharmada (34 százalék) számára a gyümölcs és zöldség fő beszerzési helye valamelyik modern bolttípus, azaz hiper- vagy szupermarket, esetleg diszkont. Szerepük jelentősen megnőtt, hiszen négy évvel ezelőtt még csupán a háziasszonyok 18 százaléka vásárolta főleg ezekben az üzletekben a friss árut.

A kis élelmiszerboltok, zöldségesek és piacok részaránya egyre csökken. Még jobban hódítanak a modern bolttípusok Csehországban, ahol a háztartások 54 százaléka számára valamelyik modern bolttípus a gyümölcs és zöldség fő beszerzési forrása. Szlovákiában a zöldség-gyümölcs szaküzletek és a piacok dominálnak, Lengyelországban pedig a kis boltok mellett a piacok.

A felmérés a felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével idén tavasszal zajlott.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!