Érdekesen alakulnak a vásárlási szokások. A magyar háziasszonyok egyharmada (34 százalék) számára a gyümölcs és zöldség fő beszerzési helye valamelyik modern bolttípus, azaz hiper- vagy szupermarket, esetleg diszkont. Szerepük jelentősen megnőtt, hiszen négy évvel ezelőtt még csupán a háziasszonyok 18 százaléka vásárolta főleg ezekben az üzletekben a friss árut.
A kis élelmiszerboltok, zöldségesek és piacok részaránya egyre csökken. Még jobban hódítanak a modern bolttípusok Csehországban, ahol a háztartások 54 százaléka számára valamelyik modern bolttípus a gyümölcs és zöldség fő beszerzési forrása. Szlovákiában a zöldség-gyümölcs szaküzletek és a piacok dominálnak, Lengyelországban pedig a kis boltok mellett a piacok.
A felmérés a felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével idén tavasszal zajlott.
Mást esznek, és mást vesznek
A gyümölcs és a burgonya vezeti a legkedveltebb élelmiszerek rangsorát. Mindkettőt a magyar felnőttek 95 százaléka fogyasztja szívesen. De az előkelő ötödik helyet foglalja el a zöldség is, 91 százalékos mutatóval – áll a GfK Piackutató Intézet most publikált felmérésében.