3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem növekszik az egészségtudatos fogyasztók aránya Magyarországon, számuk meglehetősen alacsony, főként a nyugat-európai országokkal összehasonlítva. Ennek oka, hogy kevesen rendelkeznek az élelmiszerekre vonatkozó elegendő információval. A helyzet megváltoztatásában nagyon sokat segíthet a marketing.

A kiegyensúlyozott táplálkozás, az innováció és a marketing kapcsolatrendszere volt a témája csütörtökön Kaposváron az idén harmadik alkalommal megrendezett táplálkozásmarketing konferenciának.

A Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Karának Marketing Tanszéke által szervezett rendezvény célja, hogy részletes áttekintést kapjanak a résztvevők a szakterület tudományos kutatásairól, eredményeiről, a további feladatokról, valamint a hazai élelmiszeripari vállalatok és kiskereskedelmi szervezetek piaci stratégiáiról.

Fontos, hogy a világ értesüljön az egyetemeken folyó tudományos kutatásokról, miként az is, hogy az egyetem közvetlenül értesüljön arról, mi az, amiben segíteni tudják az élelmiszeripari cégeket - hangsúlyozta Balogh László, a Kaposvári Egyetem dékánja a konferencia jelentőségéről szólva.

Szakály Zoltán, az egyetem marketing és kereskedelmi tanszékvezetője, megbízott tudományos dékánhelyettes a többi között arról beszélt, hogy a hazai fogyasztók - az e szakterületen végzett számos tudományos kutatás ellenére - kevés információval rendelkeznek, s ezért sokan bizonytalanok, nem tudják kiválasztani a megfelelő élelmiszereket. Ennek a helyzetnek a megváltozatásában nagyon sokat segíthet a marketing, amelynek feladata, hogy értelmezze, lefordítsa a fogyasztóknak a tudományos megfogalmazásokat - tette hozzá.

Mint arról beszámolt, a tapasztalatok szerint ezt egyre jobb hatásfokkal teszik a marketingszakemberek, bár ez még nem érződik a statisztikában, ugyanis az egészségtudatos fogyasztók aránya hazánkban jelenleg stagnál, mindössze 13 százalék, ami meglehetősen alacsony, főként a nyugat-európai országokkal összehasonlítva.

A szakember szerint elsősorban a nagyvárosokban élő értelmiségi nők figyelnek tudatosan arra, hogy milyen élelmiszereket vásárolnak és fogyasztanak. A vidéken élő lakosság nagy része tradicionális ételeket fogyaszt, hozzájuk is el kell jutni - jegyezte meg Szakály Zoltán, aki úgy vélekedett: ebben az élelmiszerszabályozásnak, a tudományos kutatóknak, oktatóknak és marketingszakembereknek egyaránt van feladata. A konferencián ezt a közös gondolkodást szeretnék erősíteni - mondta, hozzátéve: azt, hogy erre igény is van, mutatja, hogy közel 150 szakember jelezte a részvételét.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!