A Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Karának Marketing Tanszéke által szervezett rendezvény célja, hogy részletes áttekintést kapjanak a résztvevők a szakterület tudományos kutatásairól, eredményeiről, a további feladatokról, valamint a hazai élelmiszeripari vállalatok és kiskereskedelmi szervezetek piaci stratégiáiról.
Fontos, hogy a világ értesüljön az egyetemeken folyó tudományos kutatásokról, miként az is, hogy az egyetem közvetlenül értesüljön arról, mi az, amiben segíteni tudják az élelmiszeripari cégeket - hangsúlyozta Balogh László, a Kaposvári Egyetem dékánja a konferencia jelentőségéről szólva.
Szakály Zoltán, az egyetem marketing és kereskedelmi tanszékvezetője, megbízott tudományos dékánhelyettes a többi között arról beszélt, hogy a hazai fogyasztók - az e szakterületen végzett számos tudományos kutatás ellenére - kevés információval rendelkeznek, s ezért sokan bizonytalanok, nem tudják kiválasztani a megfelelő élelmiszereket. Ennek a helyzetnek a megváltozatásában nagyon sokat segíthet a marketing, amelynek feladata, hogy értelmezze, lefordítsa a fogyasztóknak a tudományos megfogalmazásokat - tette hozzá.
Mint arról beszámolt, a tapasztalatok szerint ezt egyre jobb hatásfokkal teszik a marketingszakemberek, bár ez még nem érződik a statisztikában, ugyanis az egészségtudatos fogyasztók aránya hazánkban jelenleg stagnál, mindössze 13 százalék, ami meglehetősen alacsony, főként a nyugat-európai országokkal összehasonlítva.
A szakember szerint elsősorban a nagyvárosokban élő értelmiségi nők figyelnek tudatosan arra, hogy milyen élelmiszereket vásárolnak és fogyasztanak. A vidéken élő lakosság nagy része tradicionális ételeket fogyaszt, hozzájuk is el kell jutni - jegyezte meg Szakály Zoltán, aki úgy vélekedett: ebben az élelmiszerszabályozásnak, a tudományos kutatóknak, oktatóknak és marketingszakembereknek egyaránt van feladata. A konferencián ezt a közös gondolkodást szeretnék erősíteni - mondta, hozzátéve: azt, hogy erre igény is van, mutatja, hogy közel 150 szakember jelezte a részvételét.