Az ügylet vizsgálatának határideje szeptember 29. - erősítette meg a bizottság egy illetékese szerdán.
A MÁV Cargo privatizálására tavaly hirdettek pályázatot, amelyet a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma nyert el 102,5 milliárd forintos ajánlatával. A konzorcium a vételáron felül öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget.
A szerződést január 2-án megkötötték, de hatályba csak akkor léphet, ha az uniós versenyhivatal jóváhagyja. Brüsszelben ritkán fordul elő, hogy a határidő lejártát jóval megelőzően lezárjanak egy versenyjogi vizsgálatot, még akkor is, ha azzal kapcsolatban kevés ilyen probléma merül fel.
Ugyanakkor az első eljárás eredménye lehet elvben az is, hogy a bizottság mélyrehatóbb, átfogó vizsgálatot indít, ha versenyjogi aggályai támadnak - ehhez az eszközhöz Brüsszel a kérelmek mintegy öt százalékánál fordul.
Az elmúlt években a bizottság egyetlen felvásárlási ajánlatot utasított el végérvényesen: a Ryanair és az Air Lingus légitársaságok összeolvadását. Minden más eset az ügylet - azonnali vagy feltételes - engedélyezésével végződött.
A magyar és az osztrák sajtó nemrégiben arról cikkezett, hogy az osztrák vállalat ki akar lépni a MÁV Cargo privatizálásából, ezt azonban a Rail Cargo Austria cáfolta.