Ezzel a beruházással a Daimler legnagyobb gyára épülhet fel, amit a várakozások szerint már 2014-ben átadhatnak. Így a vállalat kínai autótermelése megduplázódhat, évi 200 ezer jármű fölé is emelkedhet. A befektetés emellett motorgyárak és egyéb autóalkatrész-gyártó üzemek építésére is irányul.
A Daimler korábban az évi 300 ezer eladott autós szintet tűzte ki céljául Kínában (20 új vagy módosított modell piacra dobásának köszönhetően), melyet 2015-ig kívánnak elérni, fontos azonban megemlíteni, hogy a Volkswagen Audija ezt a mérföldkövet már 2011-ben, a BMW pedig már tavaly elérte. Ez azt jelenti, hogy a Daimlernek komoly befektetéseket kell eszközölnie a világ legnagyobb autópiacán, hogy elérjék hosszú távú céljukat is és ők váljanak a világ első számú luxusautó-gyártó vállalatává az évtized végére.
Hubertus Troska, a kínai üzletág vezetőjének elmondása szerint a Daimler első kínai autómotor-gyára a negyedik negyedévben kezdheti meg működését, az itt előállított termékek minősége pedig semmiben nem fog elmaradni a Németországban gyártott alkatrészekétől, így tervezik is, hogy ezeknek egy részét visszaszállítják az anyaországba.
mfor.hu