A politika elvégezte feladatát, most már a műszaki megvalósítást vállaló cégeké a felelősség. Műszaki partnereink jó hírneve is múlik azon, hogy betartják-e a novemberi határidőt - közölte Stolpe egy keddi nyilatkozatában.
Németországban eredetileg augusztus végén vezették volna be az autópályadíjat, de műszaki nehézségek miatt új időpontot tűztek ki: november 2-át. Augusztus végén próbaidőszakot indítottak be, amely eddig nem oszlatta el az elektronikus számláló rendszer megbízhatósága iránt táplált kételyeket.
Maga Stolpe is ötven-ötven százalék esélyt ad arra, hogy november 2-án beindulhat-e a díjfizetési rendszer, amely a 12 tonnánál nehezebb kamionokat érintené, németeket és külföldieket egyaránt. Kezdetben kilométerenként átlagosan 12,4 eurócent pályahasználati díjjal számolnak. Lapjelentés szerint a start elhalasztása január 2-ra legkevesebb 650 millió euró betervezett bevételtől fosztaná meg az államháztartást.
Megegyezés autópályaügyben?
Manfred Stolpe német közlekedési miniszter visszautasítja a lemondását sürgető hangokat, amelyek azért válnak egyre gyakoribbá, mert bizonytalan, hogy Németország autópályáin elkezdhetik-e november 2-án szedni a kamionosoktól a pályahasználati díjat. Új időpont is szóba kerül már: január 2.