A detroiti nagyvállalat 1683 partnerrel dolgozott. Közülük idén december végéig kiválasztják a Ford jövője szempontjából legfontosabbnak tűnő 850 társaságot, amelyekkel tovább folytatják a munkát, közölte Tony Brown, a Ford beszerzési részlegének igazgató-helyettese helyi idő szerint szerdán. Brown hozzátette: a cél a felesleges kapacitások leépítése, és az, hogy a beszállítók nyereséget érjenek el az együttműködéssel.
A döntés hatására tovább romolhat a helyzet az amerikai járműipari beszállítói szektorban, amely 2008-ban még 600 ezer embernek adott munkát. Elemzők arra is felhívják a figyelmet, hogy ha tömegesen szűnnek meg cégek a régi nagy detroiti autógyárak megrendülése miatt, akkor problémákra számíthatnak az országban megtelepedett és a helyi alkatrészellátási hálózatra támaszkodó külföldi társaságok is, mint például a Toyota és a Honda.
A Ford 1,4 milliárd dollár veszteséget szenvedett el az idei első negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 70 millió dolláros nyereséggel. Iparági szakértők szerint azonban még így is a 106 éve alapított cégnek van a legnagyobb esélye a detroiti hármak közül arra, hogy túlélje a válságot.
A Ford mostanáig nem kért állami segítséget és az összeomlás sem fenyegeti, a másik két detroiti autógyár, a Chrysler és a General Motors (GM) viszont csődvédelmi eljárás alá került.