A China Daily angol nyelvű kínai napilapnak nyilatkozó elemzők szerint az eladások rendkívüli mértékű növekedését azok a híresztelések gerjesztik, amelyek szerint a kínai kormány környezetvédelmi megfontolásból hamarosan emelni készül a nagy teljesítményű járművek beszerzési adóját.
Jóllehet egyelőre még nem tisztázott, hogy valóban illetékemelésre készül-e a kormány, a szakértők az év második felére a növekedés lassulását prognosztizálják.
A Mercedes-Benz eladásai a Kínában gyártott és az ázsiai országba importált modellek esetén is meghaladja a 18 ezret, ami 52 százalékos növekedés a tavalyi év első hat hónapjához képest. A Mercedes-Benz az év első felében több mint öt új modellt mutatott be Kínában.
Az északkelet-kínai Csangcsunban (Changchun) található FAW-Volkswagen Audi eladási részlege az előző évhez viszonyítva 23 százalékos növekedésről számolt be. Összesen 59 902 darab autót értékesítettek, és ezzel a kínai részleg 20 éves történelmének legjobb félévét zárta.
A rivális BMW idén január és június között összesen 30 325 Mini és BMW márkajelű autót értékesített, ami 28 százalékos növekedés a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva.
Az autópiac mindenképpen érzékenyen reagál a járművekhez kapcsolódó szabályok változására. Az emelkedő költségektől való félelem és az esetleges adóváltozások okozta áremelkedés miatt a kereskedők is több autót rendelnek, a változásoktól tartva pedig a vásárlók is hamarabb szánják el magukat. Az eladásokat ráadásul az új modellek piacra dobása is tovább növelheti - mondta a Sinotrust vezető kínai gépjárműipari kutatóvállalat elemzője.