3p

Míg egyes támogatók a néhány hete kirobbant botrányt követően nyíltan elfordult a világ legértékesebb reklámarcától, Tiger Woodstól, addig mások kitartanak, és bíznak a negative médiavisszahnag gyors lecsengésében.

Mint arról az mfor-hu is beszámolt, Tiger Woods néhány hete még a világ első számú sportolója volt mind keresetét, mind imidzsét, mind reklámértékét tekintve, ám rejtélyes autóbalesete olyan lavinát indított el, amely során eddig jól titkolt magánéleti "kihágásaira" fény derült. Woods szobra ledőlt, az ünnepelt példaképből szemünk láttára vált az egyre ízléstelenebb viccek céltáblájává. Nem véletlen vált eddig több boldog támogató számára kínossá a reklámarc. Az egyes cégek azonban eltérő marketingstratégia mellett döntöttek. Volt aki nyíltan szakított, van aki háttérbe tolta a golfozót, és van aki felhívja a figyelmet, hogy kitart Woods mellett. Persze a sportoló önkéntes száműzetése, mely szerint ideiglenesen visszavonul mindenkinek lehetőséget ad átgondolni a helyzetet. A cégek és Woods menedzsmentje pedig a – legalábbis a golf szempontjából – holtszezonnak számító időszakban időt nyerhetnek.

Az Accenture vezetési tanácsadással foglalkozó cég volt az első szponzor, amely egy hetet hátat fordít a világklasszis golfozónak. A cég hat éve építette marketingstratégiáját Tiger Woodsra. Mint közölték, a továbbiakban nem Tiger Woods a megfelelő személy, hogy a cég reklámarca legyen. A vállalat azok után döntött a szponzori szerződés felbontása mellett, hogy a sportoló bejelentette, határozatlan idejű visszavonulását. A vállalat hat éve hirdette szolgáltatásait a golfozóval, s reklámjaiban folyamatosan nyomon követte Woods sportolói teljesítményét. A cég egyik szlogene "Go on, be a Tiger" (Gyerünk, légy Tiger) volt.

Miután Woods egy időre családjára szeretne fókuszálni, és sportpályafutása háttérbe szorul, a vállalat nem látja értelmét, hogy vele reklámozzon. Mivel az elmúlt időszakban gyakorlatilag minden plakát a golfozó pompás ütéseiről és eredményeiről szólt, így gyors váltásra van szükség. Szakértők szerint még az is előfordulhat, hogy konzervatív, semmit mondó hirdetések jelennek meg olyan frekventált helyeken, mint a repterek, ahol eddig Woods köszöntötte az utasokat, kezében golfütővel.

Ezzel ellentétes nyilatkozatot tett közzé a TAG Heuer svájci luxusóracég, mely megerősítette, hogy a hangos magánéleti problémák ellenére is kitart a márka arca, Tiger Woods mellett, de tiszteletben tartja a golfbajnok kérését és lehetővé teszi, hogy visszavonuljon a nyilvános megjelenések elől.

Tiger Woods 2002-ben lett a TAG Heuer képviselője. A tekintélyes svájci luxusóragyár és a világbajnok kapcsolata mindvégig zavartalan és és eredményes volt. "Az együttműködés Tiger Woods-szal folytatódik" – jelentette ki Jean-Christophe Babin, A TAG Heuer elnök-vezérigazgatója - "de kissé kivonjuk őt a reflektorfényből egy időre, ameddig úgy nem dönt, hogy visszatér a golfversenyzéshez. A Tiger Woods alapítványt továbbra is támogatjuk".

Nem az óragyártó az egyetlen, mely egyelőre kitart a golfozó mellett, az AP hírügynökség több nagy szponzort is megkeresett, melyek közül a Nike, az EA Sports, és az AT&T is úgy nyilatkozott, hogy továbbra is kitart Woods mellett.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!