Annak ellenére, hogy óriási várakozás előzte meg a Batman vs. Superman című filmet, még az elvakult rajongók is mértéktartó értékelést adtak rá. A kritikák nagy része szerint viszont csapnivaló lett a mozi. A két legismertebb közösségi mozis oldal közül a Metacritic esetében 100-ból 44 pontot kapott a film, ami kifejezetten hízelgő, ha összevetjük a Rotten Tomatoes 29 százalékával.
Pedig a költségvetés tényleg nem jelentett akadályt, hiszen összességében 400 millió dollár feletti összeg állt rendelkezésre, amelyből hozzávetőleg 250 millió dollárt tett ki a gyártási költség, míg sajtóhírek szerint 150 millió dollár körüli összeget szántak a film marketingjére. Ennek ellenére a nagyközönség vélhetőleg arra fog emlékezni, ahogy Ben Affleck bánatos képpel koncentrál, hogy miképp reagáljon a kritikákra, majd a Supermant alakító Henry Cavill eszmefuttatása után mindössze annyit nyög ki, hogy "Egyetértek vele".
A film ugyanakkor a bravúros első hétvégéjének köszönhetően a mozik pénztárainál szinte biztos, hogy nyereséget hozn, hiszen világszerte 424 millió dolláros bevételt ért el a film, amely azóta a becslések szerint 680 millióra nőtt.
A Vox.com cikke szerint egyébként egyáltalán nem törvényszerű, hogy egy gyengébb minősítésű film üzletileg is bukás legyen, ahogy a kedvelt filmek sem feltétlen hoznak rekordbevételeket. Ugyanakkor azt is megállapították, hogy a legnagyobb kasszasikerek – a Star Wars, az Avatar és a Titanic - magas, 75 százalék feletti értéket kapnak a Metacritic rendszerében. Mindazonáltal az 1 milliárd dolláros álomhatárt is négy, 50 százalék alatti tetszési indexel rendelkező film érte el. A már említett skálán az egyik legrosszabb filmnek számító Nagyfiúk 2 ugyan ettől a bevételi szinttől messze van, viszont a náhány tízmilliós gyártási költségéhez és a csapnivalónak számító 19 pontos értékéhez képest a közel negyedmilliárdos bevétel kiválónak tekinthető.
Az év végén a csapból is a Star Wars folyt
Ha általánosságban szeretnénk megállapítást tenni, akkor inkább az támasztható alá, hogy a nagyköltségvetésű filmek sokkal nagyobb arányban érnek el magasabb bevételt – ahogy fent jeleztük - függetlenül attól, hogy milyen lett a film. Eközben vagy a kínálat lett sokkal szélesebb, vagy a közönség kritikusabb, de az is megállapítható, a komoly bevételt elérő filmek évről évre egyre alacsonyabb értékelést kapnak.
mfor.hu