Az üzleti vállalatok közötti (B2B) kommunikációban is kiemelt szerepe van az eDM-eknek, áll a BtoB Magazine által készített felmérésben, melyet kedden publikált az eMarketer.com. Igaz, a hatás itt is elsősorban azon múlik, hogy a megfelelő címzettekhez a megfelelő üzeneteket juttassák el a hirdetők. A felmérés szerint az egyik leginkább értékesítés fókuszú eszköz az e-mail, hiszen a vállalatok célja döntően a vevőszerzés (29%), illetve az érdeklődés (lead) generálás (29%).
A két fő céltól némileg elmarad a márkával kapcsolatos figyelem fenntartása (18%), és a vevőmegtartás (15%). Érdekes módon a költséghatékonyság az eszköz kapcsán nem játszik szerepet a cégeknél, hiszen csupán 1 százalékuk említette ezt.
A felmérés készítői a legnagyobb kihívásokra is rákérdeztek az e-mail marketing kapcsán. A célcsoport megfelelő megszólítása, az érdekes és releváns tartalom nyújtása a válaszadók többsége (58%) szerint a legnehezebb feladat, igaz, ez tartogatja a legtöbb lehetőséget is, hiszen a jó üzenetekkel jelentősen növelhető a kampányok hatékonysága.
A felmérést végzők arra is rákérdeztek, hogy a vállalatok mit tekintettek a legfontosabb mérőeszköznek, és - nem meglepő módon - az átklikkelési arány (CT) volt a legtöbbször (23%) említett válasz.
mfor.hu