A javuló feltételek mellé nem árt néhány - nálunk még hiányzó -odaát már jól működő, bevált szabályozási. rendelkezési minta átvétele. A közlekedési szolgáltató vállalkozásokat már most, az EU-csatlakozásunkhoz közeledve (és később, majd EU-tagként is) szükséges volna olyan szinten és módon támogatni, ahogyan azt az Európai Unió tagállamaiban gyakorolják (például a versenyszférában is megengedett hitelek, támogatások alkalmazása). Ennek hiányában az árufuvarozói szektor több ezer tagjának vállalkozása, egzisztenciája kerül veszélybe, mert a megfelelő támogatás hiánya miatt versenyképességük sérül.
Nem tartok attól, hogy a nagy multik hirtelen megjelennek itt és elveszik előlünk a megbízásokat. A logisztikában, szállítmányozásban, nemzetközi árufuvarozásban már amúgy is itt vannak régóta. A belföldi árufuvarozásban, személyszállításban viszont lehetnek új, az EU tagállamaiból érkező szereplők. Ezt azonban meg kell előznie a szabályozásnak, amely a hosszú távra szóló befektetések biztonságát megadja: a közlekedési-infrastrukturális beruházások nem a gyorsan megtérülő befektetések közé tartoznak.
Forrás: Magyar Közlekedés
Mit vár az EU-csatlakozástól
Nyakunkon az EU-csatlakozás, így érdekes lehet, hogy egyes szakmák képviselői hogyan vélekednek a hamarosan bekövetkező változásokról. A Magyar Közlekedésnek Domokos István a Nit-Hungary elnöke, illetve Antal Attila a BKIK iparági vezetője fejtette ki véleményét.