Nehéz jó beszállítóvá válni, állítja Széles Gábor, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének elnöke. Már a Videotonnak sincs komoly, direkt beszállítói köre Magyarországon. Mindezt azzal indokolja a vezető, hogy a gyakran globális sorozatú beszállítások akkora tőkeerőt igényelnek és ehhez annyira hosszú távú stabilitással kell rendelkezni, amelynek az anyagi részét még egy magyar középvállalat sem képes teljesíteni.
Az üzletember visszavásárolta az Ikarust a franciáktól és reményei szerint év végére átütő üzleti sikert hoz számukra. "Hihetetlen méretű üzletek vannak kilátásban, amelyekkel kapcsolatban most teljes a hírzárlat" - nyilatkozta Széles a Napi Gazdaságnak adott interjúban. Mivel nagy sorozatú gyártásokról van szó, ez Kínában valósul meg, a fehérvári gyárban maximum évi 400 buszra fejlesztik fel a kapacitást.
Széles reméli, hogy Magyarországon visszatérnek az Ikarushoz a nagy megrendelők, már csak emocionális okok miatt is. Szlovákiában ma már hatalmas Ikarus busz üzemeltető vállalatok vannak a Videoton tulajdonában, olvasható a Napi Gazdaságban.