2p

Egyre kevésbé tudnak beszállítóvá válni a hazai középvállalatok, olyan nagy a multik által megkövetelt feltételek tőkeigénye. A nagyiparos reméli, hogy az Ikarusnál az év vége meghozza a sikert, ugyanis nagy üzletek vannak kilátásban Kínában, írja a Napi Gazdaság.

"Még mindig ég bennem a tűz"

Nehéz jó beszállítóvá válni, állítja Széles Gábor, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének elnöke. Már a Videotonnak sincs komoly, direkt beszállítói köre Magyarországon. Mindezt azzal indokolja a vezető, hogy a gyakran globális sorozatú beszállítások akkora tőkeerőt igényelnek és ehhez annyira hosszú távú stabilitással kell rendelkezni, amelynek az anyagi részét még egy magyar középvállalat sem képes teljesíteni.

Az üzletember visszavásárolta az Ikarust a franciáktól és reményei szerint év végére átütő üzleti sikert hoz számukra. "Hihetetlen méretű üzletek vannak kilátásban, amelyekkel kapcsolatban most teljes a hírzárlat" - nyilatkozta Széles a Napi Gazdaságnak adott interjúban. Mivel nagy sorozatú gyártásokról van szó, ez Kínában valósul meg, a fehérvári gyárban maximum évi 400 buszra fejlesztik fel a kapacitást.

Széles reméli, hogy Magyarországon visszatérnek az Ikarushoz a nagy megrendelők, már csak emocionális okok miatt is. Szlovákiában ma már hatalmas Ikarus busz üzemeltető vállalatok vannak a Videoton tulajdonában, olvasható a Napi Gazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!