2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Újabb vasúti nagyprojekt támogatását hagyta jóvá az Európai Bizottság - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken.

A több fázisban megvalósuló nettó 115 milliárd forint összértékű beruházásokban már korszerűsítették a Gyoma-Békéscsaba vonalszakaszt, megújul Békéscsaba vasútállomás, kiépül az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer (ETCS) a Budapest-Lökösháza vasútvonalon. A fejlesztéseket 85 százalékban a Kohéziós Alap forrásai finanszírozzák. A részletekről az NFM közölte, hogy tavaly decemberben befejeződött a több mint 32 kilométer hosszú Gyoma-Békéscsaba vasúti vonalszakasz rekonstrukciója.

Csárdaszálláson és Mezőberényben felújították az állomást,  Murony teljesen új állomásépületet kapott. A három állomáson biztonságos magasperonok épültek, amelyek akadálymentes aluljárókon keresztül közelíthetőek meg, az előterek átépítésével több mint 100 autót és 76 kerékpárt befogadó parkolót alakítottak ki - közölte az NFM.

A nagyprojekt részeként folyamatban van a békéscsabai állomás teljes körű felújítása. Átépül a vágányhálózat, megszűnnek az ideiglenes sebességkorlátozások, növekszik az átbocsátó képesség. A több mint 150 éves műemlék épület előtti teret parkosítják, megújulnak a vasútállomáshoz vezető útszakaszok és járdák, biztonságosabbá teszik a peronok megközelítését. A vágányok mellett több mint 2000 méter hosszban zajvédő falat létesítenek.

A projekt keretében korszerűsítették a vontatási transzformátor-alállomást Cegléden, új elektronikus vasúti biztosítóberendezések épülnek ki a Gyoma és Békéscsaba közötti vonalszakasz több állomásán.

Zajlik az ETCS vonatbefolyásoló rendszer telepítése a fővárostól az országhatárig. A tervezett ütemezés szerint a beruházások minden eleme legkésőbb 2016 első felében megvalósul - közölte a szaktárca.

A NFM közleményében Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár kifejtette: a nemzetközi korridor a már elvégzett és kivitelezés alatt álló fejlesztések eredményeként a fővárostól az országhatárig teljes hosszban megújul. A vonatközlekedés szolgáltatási színvonala nő, az utazás gyorsabb, kényelmesebb és biztonságosabb lesz, az áruszállítás feltételei jelentősen javulnak. A Békés megye elszigeteltségét enyhítő beruházások közúton is folytatódnak, a Viharsarok egyre könnyebben megközelíthetővé válik, közelebb kerül a fővároshoz és Nyugat-Európához - közölték.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!