3p

2011-ben átlagosan a 15 és 49 közöttiek naponta átlagosan 201 percet töltöttek internetezéssel, idén ez a szám már 207-re emelkedett. A megkérdezettek többsége változatlanul PC-n, vagy laptopon szörföl a neten.

Míg 2011-ben naponta 201 percet töltött egy átlagos, legalább hetente internetező 15-49 éves internethasználattal, addig ez idén már 207 perc – állapítja meg a GfK Hungária Digital Connected Consumer 2012 felmérése. Ez a minimális különbség azonban belső szerkezetében sok érdekességet rejt. Egyrészt nagymértékben csökken az asztali gépek szerepe a laptopokkal szemben. Míg az előbbi esetében 149 percről 122 percre csökkent a napi használat, addig a laptopok részesedése 47 percről 71 percre nőtt.

Bár időtartamát tekintve a mobileszközökről történő internetezés a teljes internethasználat aránylag kis szeletét adja – 2011-ben 3 perc, 2012-ben 14 perc – az időtartam növekedése azonban rendkívüli dinamikát mutat és jól példázza az ezen eszközök további térnyerésének lehetőségét - olvasható a közleményben.

A vizsgált célcsoportban még mindig komoly többségben vannak azok, akik csak PC-n vagy laptopon interneteznek. Ők teszik ki a válaszadók közel kétharmadát, ugyanakkor ma már minden 12. felhasználó a világhálón eltöltött idejének több mint egynegyedét mobileszközök segítségével teszi.

A GfK szerint ma még egyértelműen látszik, hogy a mobileszközökön rövidebb időszakokat töltenek el a felhasználók, és a hosszasabb böngészésre általában még a hagyományos elérési formákat választják. A mobileszközök használatának vannak bizonyos speciális körülményei, esetei is. A mobileszköz használók leggyakrabban utazás vagy várakozás közben interneteznek.

Vannak olyan speciális használati célok, melyek vagy inkább a hagyományos eszközökhöz kapcsolódnak, vagy már tipikusan a mobileszközök szolgálják ki az ilyen igényeket. Az online vásárlás, az online ügyintézés, a videomegosztó oldalak látogatása még azok esetében is inkább a hagyományos gépekhez kötődik, akik intenzíven használnak telefont vagy táblagépet internetezéshez; az ő körükben a közösségi oldalak látogatása, az e-mailek írása és a híroldalak látogatása viszont már egyértelműen a mobilgépekhez kötődik. Ez mondható el a térképalkalmazások, navigációs szoftverek használatáról is, de ez nem meglepő ezen alkalmazások felhasználási jellege miatt.

Az okostelefonok használatához az alkalmazások letöltése is szorosan hozzátartozik, bár Magyarországon ilyen téren még bőven van fejlődési lehetőség. Az okostelefont és táblagépet használók átlagosan nyolc alkalmazást töltöttek le és csupán négyet használnak rendszeresen. Az adatok azonban nagy szórást mutatnak. Sok új belépő még csak most kezdte felfedezni ezt a lehetőséget, míg a legtapasztaltabb felhasználók akár már több száz alkalmazást is kipróbáltak. Különösen aktívak az iPhone használók, akik körében a letöltött alkalmazások átlagos száma eléri a huszonhármat. Talán nem meglepő, hogy a legnépszerűbb alkalmazás a Facebook, amely ötből négy okostelefon tulajdonos készülékén megtalálható.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!