A Magyar Turizmus Zrt. külképviseletein keresztül számos országban népszerűsíti a Sziget Fesztivált, hogy a rendezvény által minél többen megismerjék Magyarországot mint turisztikai desztinációt, áll a társaság közleményében.
A holland fiatalokat idén májusban a „My city Budapest” elnevezésű, ötnapos kulturális rendezvénysorozat keretében csábították a Sziget Fesztiválra. A program részeként a magyar zenekarok koncertjeinek idején a társaság turisztikai információs anyagokat biztosított a rendezvény látogatóinak.
A holland utazók figyelmét többek közt a sajtóban megjelentetett hirdetésekkel is felhívták az MT Zrt. közreműködésével. A fesztivált plakátkampány során is népszerűsítették az országban, amelynek keretében ötezer holland nyelvű plakátot helyeztek ki. Tavaly ötezer holland érkezett a Hajógyári-szigetre. A Szigeten részt vevő holland fiatalok 70 százaléka két éven belül visszatér Magyarországra.
Franciaországban az MT Zrt. a fesztivál francia ügynökségével közösen kialakított kampánya keretében a marketingkommunikáció szinte teljes eszköztárát alkalmazta. A tavasz folyamán lezajlott bevezető akciókat követően (francia egyetemi városokban Sziget-estek rendezése) június hónapban „beindult a kampány-gépezet”.
Június 2-12. és június 30.-július 13. között 100-100 nagyméretű plakát népszerűsítette a budapesti fesztivált a párizsi metróállomások folyosóin, ahol egy hét alatt több mint hétmillió ember fordul meg. A francia fiatalok ismerik és szeretik a Sziget Fesztivált. 2007-ben több mint 11 ezer francia utazott Budapestre és látogatott el a fesztiválra.
A Sziget Fesztivál évről évre nagyobb népszerűségnek örvend Olaszországban is. Idén többek között az egész országot behálózó rendezvénysorozat, a Sziget Sound Festival keretében csábították az olasz fiatalokat a Hajógyári-szigetre. Az olaszországi Sziget Sound Festival koncertsorozat állomáshelyei között szerepelt a tíz legjelentősebb olasz nagyváros.
A lengyel utazók figyelmét a Társaság DM akció keretében 25.000 címre kiküldött hírlevéllel hívta fel. Szlovákiában elektronikus hírlevélből 140 utazási iroda és 50 médiaszakember értesülhetett a fesztiválról. Izraelből a Timeout, a Maariv, a Hair, a Harel-Moradi PR ügynökség és a Pnai Plus képviselői érkeznek a Hajógyári-szigetre. A fesztivál ideje alatt a belga RTL TV, a Club RTL TV, a Youmake TV, a MINT Rádió és több belga napilap is tudósít.
A társaság a korábbi évekhez hasonlóan információs standdal várja a Szigetre látogatókat a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht.-val együttműködésben.