Az újságot iparági források úgy tájékoztatták, hogy a Skinest Rail ajánlata több szempontból kérdéses. Az észt pályázó referencialistáján 21 munkát jelöltek meg, azonban ezek közül csak kettő kapcsolatos metrókocsikkal, az összes többi vasúti vagonok és motorvonatok felújításáról szól. Az említett két feladat, a kijevi metró járműveinek javítása azonban nem olyan teljes körű rekonstrukció, mint amire a budapesti metrókocsik esetében van szükség. A munkát nem a Skinest Rail végezné, hanem alvállalkozója, az ukrajnai Kremencsukban működő Krjukovszkij vagongyár - Kremencsuk félúton található Kijev és Doneck között.
A BKV a lap érdeklődésére közölte: a tenderben részvételre jelentkező gazdasági szereplők referenciájának vizsgálatát az ajánlatkérő BKV Zrt. a közbeszerzési eljárás első szakaszában végezte el. Az eljárás második szakaszában a végleges ajánlatok elbírálása zajlik, az értékelési folyamattal kapcsolatban a BKV-nak nem áll módjában tájékoztatást adni.
MTI