A Nielsen/Netratings piackutató cég most közzétett kutatásának adatai szerint az elmúlt egy évben 136 százalékkal nőtt a széles sávú internet kapcsolattal rendelkező otthoni előfizetők száma a Nyugat-Európában. A növekedés elsőszámú haszonélvezői a szórakoztatóipari tartalomszolgáltatók, elsősorban a felnőtteknek szánt tartalmat értékesítő oldalak.
Nagy-Britanniában az elmúlt évben megháromszorozódott a szélessávú előfizetők száma. A 3,7 millió csatlakozás azonban csak a 21,6 százaléka az összes internet előfizetésnek, és ezzel Nagy-Britannia az utolsó előtti az európai sorban. A sereghajtó Olaszország, ahol az összes otthoni internet-csatlakozásnak csak a 16,4 százaléka az 1,8 millió széles sávú csatlakozás. Az élen Franciaország, Spanyolország és Hollandia áll, sorrendben 39 százalékos, 37,2 százalékos és 36,6 százalékos aránnyal.
Az Egyesült Államokban 35 százalékos a telítettség, és ez 38 millió otthoni előfizetőt jelent a széles sávú szolgáltatásra. Arány szerint a világranglistát Dél-Korea és Hongkong vezeti.
Ha a növekedés a jelenlegi ütemben folytatódik, 2004. április végére 53 millióan fizetnek elő Nyugat-Európában a széles sávú hozzáférésre, ötmillióval kevesebben, mint ugyanakkor az Egyesült Államokban.
Pornó, zene, szélessáv
A felnőtteknek szóló tartalom, illetve az audó és videofileok gyorsabb letölthetőségét látják a szakemberek a szélessávú internetelérés ugrásszerű növekedése mögött.