A Wal-Martnak az ünnepi időszak alatt napi 250 millió dolláros bevételtöbbletet kell generálnia ahhoz, hogy megfeleljen korábbi célkitűzéseinek. Ez ellen küzdenek az egyre inkább kooperáló konkurensek, akik abban a tendenciában bíznak, amelyet Burt Flickinger, a Strategic Marketing vezérigazgatója fogalmazott meg: "az emberek egyre inkább hallgatnak lelkiismeretükre, és a konkurenciához mennek vásárolni".
A céget ugynis már többször érte vád, hogy dolgozóit, akik között sok a nyugdíjas és a segítséggel élő, különféle módon diszkriminálja és kihasználja. Lee Scott, a lánc vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a nyugdíj- és biztosítási rendszerben bekövetkező változások nem a sok kritika miatt, hanem a dolgozói igények kielégítése végett fog életbe lépni 2006 januárjától - írta a YahooNews.
A reformokat már rég be kellett volna vezetni, hisz ha csak azt nézzük, hogy a legnagyobb ellenfelele, a Costco Wholesale Corp. dolgozói több mint nyolcvan százalékának biztosít egészségügyi ellátást, míg a Wal-Mart-dolgozók kevesebb mint fele részesül hasonló szolgáltatásban, jóval több pénzért. Több szervezet, mely hadjáratot folytat a cég ellen, lassan eléri célját, mivel a vásárlóközönség kezd elfordulni a kiskereskedőlánctól.
Korábban már felmerült a gyanú, hogy a Wal-Mart Stores Inc. a férfiakat előnyben részesíti a nőkkel szemben a vállalati juttatások terén és az előléptetésnél. Egyelőre kérdéses, hogy elindul-e az Egyesült Államok legnagyobb munkaadója ellen az USA történetében a legjelentősebb szexuális diszkriminációs per - számolt be korábban a Menedzser Fórum.