A vezérigazgató a Siemens széles üzleti terülteket felölelő működési profilját a legnagyobb növekedési potenciált kínáló területekre kívánja összpontosítani és a korábbinál jobban az ügyfelek igényeihez igazítani.
A vezérigazgató a Siemens üzleti területeinek a számát 16-ról 9-re csökkentené, ami a költségeket évi egymilliárd euróval mérsékelné 2016 végéig. A Siemens mintegy 360 ezres alkalmazotti száma a dpa hírügynökség értesülése szerint 5-10 ezerrel is csökkenhet, elsősorban ügyviteli területeken. Az átszervezés munkaügyi vonzatairól Joe Kaeser nem hozott nyilvánosságra részleteket, mindössze annyit közölt, hogy "aki a bürokrácia leépítését követeli, annak tudnia kell, hogy a bürokrácia emberekből áll". A Siemens a leépítési tervekről közelebbi részleteket a munkavállalók képviseleti szerveivel folytatott egyeztetések után hoz nyilvánosságra. A konszern már a "Siemens 2014" megtakarítási program keretében is 15 ezerrel csökkentette alkalmazottai számát.
Az átszervezés keretében a Siemens önállósítja a gyógyászati berendezés üzletágat és tőzsdére viszi a hallókészülék üzletágat, amelyet már évek óta hiába próbál értékesíteni. A vezetésben is változások lesznek, az energiaipari érdekeltség élén a Shell egyik menedzsere, Lisa Davis váltja fel a korábbi igazgatót.
A Siemens vezérigazgatója a negyedéves eredmény beszámoló és a konszern átalakítási tervei bemutatásának alkalmából megerősítette a konszern érdeklődését egyik legnagyobb konkurense, az Alstom megvásárlása iránt. A Siemens jelenleg az Alstom könyveit vizsgálja és azután teszi meg vételi ajánlatát.
A Siemens mellett az amerikai General Electric (GE) is érdeklődik az Alstom iránt. Az Alstom felügyelőbizottsága a GE kötelező érvényű ajánlatának elfogadását javasolta a részvényeseknek, ez azonban még nem jelenti azt, hogy a verseny eldőlt volna.
A Siemens érdeklődését elsősorban a francia konszern energiatechnikai részlege keltette fel, melynek ellenében kész megválni saját vasúti részlegétől. Az Alstom egyebek között a TGV gyorsvasút szerelvényeiről ismert.
MTI