2p

Regionális terjeszkedésbe kezdett a szegedi Sole-Mizo Zrt., amely a román és a bolgár piacon tervezi értékesíteni termékeit.

A Ziarul Financiar című román gazdasági-pénzügyi napilap Gerbrant de Boert, a szegedi tejgyár vezetőjét idézi, aki a lap szerint kiválóan ismeri a román tejpiacot, hiszen tavaly februárig a Friesland Foods Románia vezérigazgatói tisztét töltötte be.

Elmondta: a romániai Temesváron alapítottak leányvállalatot, a Sole Mizo Romániát, amely Temesváron és Bukarestben rendelkezik egy-egy bérelt raktárral. Hozzátette: jelenleg tárgyalásokat folytatnak a nagy nemzetközi üzletláncok vezetőivel, hogy termékeik a román piacon is forgalomba kerüljenek.

De Boer nem kívánt konkrét adatokat mondani arról, hogy mekkora bevételre számítanak a romániai forgalmazásból, mert - mint mondta - a valutaárfolyam nagyon ingadozó. Rámutatott: az idén nem kívánnak újabb raktárakat bérbe venni, de helyi forgalmazókat és olyan partnerségi kapcsolatokat keresnek Romániában, amelyek segítségével elkezdhetik a termelést.

A szegedi tejgyár vezetője elmondta: Romániában és Bulgáriában, valamint a Balkánon terjeszkednek, de az Egyesült Államokba és Japánba is exportálnak. Közölte, hogy jelenleg a kivitelből származó bevételek az üzleti forgalom 25 százalékát teszik ki, de a következő években ezt a részesedést 35 százalékra növelnék.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!