Az egyik betöltésre váró pozícióban a fő feladat a riválisokkal, illetve a cég üzletpolitikájának ellenzőivel kapcsolatos kutatómunka lenne, ami eddig főleg a politikai kampányokat jellemezte. E menedzser figyelné a céggel kapcsolatos blogok megjelenését, illetve üzemeltetőik tevékenységét is. A másik munkakör leírásánál a "források mozgósítása válságos helyzetben" kifejezést használta a vállalat.
Az új menedzsereknek kell majd a Wal-Mart kríziskommunikációs feladatait ellátni. A sajtóosztályokon megszokott tevékenység helyett az álláshirdetésekre jelentkezőknek tudniuk kell a beérkező hívásokat priorizálni, illetve minél gyorsabban "lerendezni" a telefonálókat, ami szintén a válságmenedzselési feladatokra utal - áll az International Herald Tribune szerint a pályázatokban. Mona Williams szóvivő szerint a céghez naponta több száz érdeklődő telefonhívás érkezik a sajtó részéről.
A két meghirdetett állásból következtetni lehet a mamutcégnél - illetve annak pr-osztályánál - jelenleg uralkodó hangulatra. Az 1990-es évek elején a társaságnak alig volt olyan dolgozója, aki a fogyasztói kapcsolattartással foglalkozott, manapság viszont több tucat alkalmazott - köztük számos politikai marketingben is jártas szakember - dolgozik a pr-részlegen.
A Crowe-Innes & Associates menedzserközvetítő cég által összeállított hirdetéseket az óriáscégre nyomást gyakorló Wal-Mart Watch nevű szervezet adta a New York Times-nak publikálásra. A szervezet folyamatosan arra próbálja rávenni a vállalatot, hogy dolgozói kizsákmányolása és diszkriminálása helyett kínáljon nekik jobb fizetéseket és juttatásokat.