3p

Az egy évvel korábbi eladások felét realizálták a hazai autókereskedők februárban. A Jato Dynamics autóipari piackutató cég adatai szerint a legkelendőbb márka az Opel volt. A legnagyobb vesztes az egy évvel korábban még listavezető Swift volt, melynek eladása 86 százalékkal zuhant.

A magyarországi új autó eladások idén februárban 7164 darabra estek vissza, ami 45,97 százalékos visszaesést jelent az előző év hasonló időszakához képest - közölte legfrissebb felmérésére hivatkozva a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég. A társaság összegzéséből kiderül: Magyarországon 2009 első két hónapjában 48,96 százalékkal - összesen 12595 járművel - 13131 darabra esett vissza az új autók értékesítésének száma.

A legnépszerűbb márka februárban az Opel volt, amely 23 százalékos visszaesés után - 1246 eladott autójával - a magyar piac 17,39 százalékát uralta. A válság legnagyobb magyarországi vesztesének a februárban 69 százalékos visszaesést produkáló Suzuki mondható, amelyet a 65 százalékkal csökkenő Skoda eladások és a 60 százalékkal kevesebb járművet értékesítő Peugeot követ.

Az első két hónap statisztikája alapján a korábbi években piacvezető Suzuki részesedése 9,74 százalékra csökkent, amivel a harmadik helyre csúszott vissza a 12,34 százalékos jelenléttel rendelkező Ford után - olvasható a kimutatásban.

A magyarországi autóértékesítéseket vezető tíz autógyártó közül csak a Nissan tudta növelni eladásait az év első két hónapjában, a japán autógyártó 244 darabbal több, 729 járművet értékesített az időszakban.

A februárban legnagyobb példányszámban eladott modell is Opel volt, az Astrából idén februárban mintegy 20 százalékkal - 702 járművel - több kelt el, mint egy évvel korábban. A népszerűségi lista második helyén a Ford Focus áll, amelyet a Suzuki SX4, a Volkswagen Golf, majd a szintén Esztergomban készülő Suzuki Splash követ. Az előző évben listavezető Suzuki Swiftből csak 161 darabot adtak el februárban, így a több mint 86 százalékos - 1024 darabos - visszaesés után csak a kilencedik helyet foglalja el a listán.

A Jato felméréséből továbbá kiderül: az európai autópiacon 18,3 százalékos volt a visszaesés februárban. Az autógyártók ugyanakkor az új modellek bevezetésével növelni tudták értékesítéseiket, így például az új Ford Fiestából több mint 15 százalékkal több kelt el, mint az előző évben.

A társaság a legtöbb európai piacról csökkenő februári eladásokról tudósít, az egyetlen kivétel Németország, ahol a kormány "korosabb autók" leadását ösztönző támogatása évi 21,5 százalékos növekedést hozott a második hónapban. A legnagyobb forgalmú gyártókkal ellentétben a szintén új modellekkel jelentkező Jaguar és Alfa Romeo 9, illetve 25 százalékos növekedést ért el a második hónapban.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!