4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kormány továbbra is kulcsszerepet szán a vasútnak, és ezzel szeretné növelni Magyarország versenyképességét - mondta Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter pénteken a 64. vasutasnap budapesti rendezvényén.

A miniszter hangsúlyozta: a közösségi közlekedés újraszervezésének - amit a kormány által 2010-ben elhatározott - már látszanak az eredményei, de ahhoz, hogy még több utast lehessen "visszacsábítani" a vasútra, tovább kell növelni a szolgáltatás színvonalát, "közös erővel fel kell építenünk a jövő vasúti közlekedését".

Seszták Miklós egyben bejelentette, hogy "minden sajtóhíreszteléssel ellentétben" továbbra is számít Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatójának munkájára.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója ünnepi beszédében 37 000 vasutas kollégája nevében is megköszönte a miniszteri bizalmat és kiemelte: a vasúttársaság tavalyi számai a MÁV talpra állásáról szólnak.

A miniszter kifejtette: a vasutasok ünnepe a mai, azoké, akik mozgásban tartják az országot és akiknek jól szervezett, összehangolt munkája minden utazás mögött ott áll. A MÁV a legtöbb embert érintő közszolgáltatásként és a legjelentősebb foglalkoztatóként olyan, mint egy ország az országban - fogalmazott Seszták Miklós. Kifejtette: 2010-ben a kormány elkötelezte magát amellett, hogy a közösségi közlekedést kiemelkedő társadalmi, és gazdasági szerepéhez méltó módon szervezi újra, és a korábbi, indokolatlanul szétdarabolt szervezeti és működési struktúra újbóli egységesítése mellett döntött. "Ma már látszik, hogy az irány jó irány; a dolgunk csak annyi, hogy következetesen tartsuk magunkat ehhez az irányhoz" - jelezte Seszták Miklós.

A tárcavezető kifejtette, hogy az integrációnak köszönhetően a személyszállítási közszolgáltatások hatékonysága érezhetően nőtt, a MÁV adósságállománya jelentősen csökkent. A kormány célja az elkövetkezendő években továbbra is az, hogy az állami forrásokat még hatékonyabban hasznosító, felelősen gazdálkodó, "ütőképes" szervezetet építsen tovább - ismertette Seszták Miklós, hozzátéve, hogy ennek a törekvésnek mostanra is számos kézzelfogható eredménye van, hiszen évről évre egyre többen választják utazásukhoz a vasutat.

A miniszter szerint ezt a tendenciát tovább kell erősíteni, a másik kihívást pedig a vasúti pályák és a járműpark korszerűsítése jelenti. A kormány számára az egyik legfontosabb feladat a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítése, amely reményei szerint még ebben a ciklusban megvalósul - jelezte. Seszták Miklós szólt arról is: kiemelt feladatnak tekinti, hogy lendületet adjanak a nagy múltú hazai vasúti járműgyártásnak, amely a világszínvonalú magyar mérnöki tudásra alapozva új munkahelyek megteremtéséhez és a beszállítók aktivizálásához járulhat hozzá.

A tárcavezető a vasutasnap alkalmából a rendezvényen átadta a miniszteri elismerő okleveleket.
Dávid Ilona ünnepi beszédében kiemelte: 2013-ban 1 millió 173 ezer 845 vonat közlekedett a MÁV hálózatán, és a belföldi utasok - akik 7,2 milliárd kilométert tettek meg a vonatokkal - száma megközelítette a 140 milliót. Ezek mögött a számok mögött sok ezer elhivatott vasutas kolléga áll, akik munkájukkal, szaktudásukkal nap mint nap lehetővé teszik a közlekedést - mondta az elnök-vezérigazgató.

Az üzleti eredményekről szólva kifejtette: az utóbbi két évben jelentősen csökkent az adósságállomány, míg a csoportszintű bevétel és eredmény több milliárd forinttal nőtt 2013-ban. "Ez az a növekedés, amelyre évek óta vártunk", és amely lehetővé teszi, hogy sok területen valódi előrelépés, fejlesztés valósuljon meg - mondta Dávid Ilona.

Úgy vélte, az utóbbi két évben sikerült újra egységesíteni a vasúttársaság szerkezetét, és a kevesebb döntési szint nemcsak hatékonyabb és gyorsabb munkafolyamatokat, hanem alacsonyabb központi költségeket is eredményez, amiből az utasok is profitálnak, nemcsak a vasutasok. Emlékeztetett arra, hogy a MÁV 42 új, flirt motorvonatot állít forgalomba 2015 őszéig.  

Dávid Ilona az ünnepségen 85 vasutasnak, vasúti szakembernek adott át kitüntetéseket.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!