Az email éveken keresztül az angol hirdetők digitális arzenáljának egy fő eleme volt, és sokan becsülik alá ezt az eszközt, jelenleg is ez az egyik legfontosabb elérése a célcsoportnak. Igaz, az elmúlt években szofisztikáltabb lettek az alkalmazott módszerek, és többnyire integrált kampányok keretében használják az emaileket.
Miközben az email marketing kicsit lesajnált dolog lett, és sokan alábecsülik a lehetőségeket, a hirdetők is elismerik, hogy nagyon fontos szerepet tölt be több területen, így javítja a ROI-t, segít leadek és új vásárlók megszerzésében, de az ügyfelek elkötelezettsége is erősíthető ilyen módon.
A brit Direkt Marketing Szövetség felmérése szerint az integrált kampányokat tekintve z online marketing eszközökkel kombinálva volt a leghatékonyabb az eDM-ek használata, a megkérdezettek kétharmada állította ezt. A több válasz megadását is lehetővé tevő kutatás szerint jóval kisebb hozzávetőleg egyharmad-egyharmad volt azon a véleményen, hogy közösségi marketinggel, illetve hagyományos direkt marketinggel érdemes kombinálni. A legkevésbé a PR és a print hirdetésekkel integrálva látták hatékonynak az email marketing alkalmazását.
Nem meglepő folyamat, hogy bár csak a hirdetők negyede hisz az email és a mobil marketing kampányok integrációjában, a korábbiakhoz képest ugrásszerű a növekedés. Igaz, ha más felméréseket veszünk alapul, akkor hogy – országonként eltérően, de - a felhasználók 60-80 százaléka már a mobil készülékén keresztül is nézi az emailjeit, így várhatóan ez a trend a jövőben tovább erősödhet.
mfor.hu