A világ legnagyobb légitársasága jöhet létre azután, hogy a két vállalat 2003 szeptemberében tisztázta a fúzió feltételeit. Az új társaság évi 19,2 milliárd eurós forgalommal, 58,8 millió utassal, 226 járattal, 540 repülőgépes flottával és 106 ezer alkalmazottal büszkélkedhet.
A jóváhagyás sokak szerint formalitás volt, noha az ilyen procedúrákon támasztott feltételek miatt számtalan fúzió bukott már meg. Az EU versenybiztosa Mario Monti az egyesülés bejelentését is pozitívan fogadta korábban, és többször hangoztatta, hogy Európa a jelenlegi helyzetben nem képes ennyi légitársaságot "eltartani". A nemzeti légitársaságokat belátható idő múlva három-négy nagy társaság váltja majd fel, elsősorban fúziók révén.
Szakértők szerint a mostani Air France - KLM egyesülést a British Airways és a spanyol légitársaság, az Iberia összeolvadása követheti. Szó volt ugyanakkor arról is, hogy az olasz Alitalia az AF és a KLM között létrejövő ügylet engedélyezését követően megvizsgálja a csoporthoz való csatlakozás lehetőségét.
Kapcsolódó anyagok
Előre menekülő légitársaságok
Konszolidáló légitársaságok
Magasabban szárnyal a KLM
Szabad az út a légiipari megafúzióhoz
Az Európai Bizottság kisebb megkötésekkel, de engedélyezte a francia Air France és a holland KLM közötti egyesülési tranzakciót.