2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Március 31-től távozik a Transelektro csoport ipari holdingját birtokló Transelektro Management Kft. ügyvezetői posztjáról Székely Péter. Az üzletember ezzel együtt nem kíván teljesen kiszállni a birodalomból, mondta el a Világgazdaságnak adott interjúban.

Székely Péter

A korábbi híreknek megfelelően további tíz százalékos üzletrészt vett át Székely Pétertől a Management Kft.-ben az egyik új tulajdonos, a Resonator Kft. Így Székely része 23,33 százalékra csökkent, a Resonatoré pedig 19,33-ra nőtt. A másik két új tulajdonos, a Vegyépszer és a Közgép tulajdoni hányada továbbra is 48, illetve 9,33 százalék maradt.

Székely kinevezésének lejártát a kft. ügyvezetői posztján március 31-re hozzák előre, azt nem hosszabbítják meg. Mint mondta: a napi ügyekben már nincs benne, "új műsorhoz új férfi kell". Ezzel együtt - a kisebb tulajdonhányad adta lehetőségek mellett - továbbra is szívesen áll a csoport rendelkezésére, a felügyelőbizottság elnökeként dolgozik tovább.

A lapnak hozzátette: a tulajdonosi szerkezet átalakulása előre betervezett lépés, a két-három éve indult átalakulás része volt. Nyilvánvalóvá vált ugyanis, hogy a Transelektro vezetése csak külső segítséggel (állam, kereskedelmi bankok, külső befektetők) tudja elhárítani a krízist. Az új tulajdonosok kiválasztásánál azt vették figyelembe, hogy szakmai befektetők legyenek, a csoporthoz hasonló profillal, illetve komoly tőke- és lobbierő álljon mögöttük. A cél - a likviditási gondok megszüntetésén túl - a cég további sikeres működtetésének biztosítása volt.

Véleménye szerint a félbehagyott megbízások közül célszerű folytatni a svájci Stadlerrel közös vonatbeszállítást a MÁV-nak. Jó üzletnek ígérkezik az Alstommal közösen megpályázott BKV-metrótender, s napirenden vannak a belföldi, baltikumi, olaszországi buszszállítások, illetve a közel-keleti nagyfeszültségű villamoskészülék- és alállomáseladások, fejtette ki Székely a Világgazdaságnak adott interjúban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!