A rich médiás e-mail még mindig túl drága és túl kevés felhasználó tudja olvasni ezáltal hasznavehetetlen – áll egy most közzétett kutatásban.
A Jupiter Research szakemberei szerint ugyanakkor azon felhasználók esetében, akik képesek a rich médiás üzeneteket kezelni, jóval nagyobb hatékonysággal érhetők el, mint akár html alapú üzenetekkel.
Mint a Jupiter Research által végzett kutatás kapcsán a cég vezető elemzője kifejtette, a HTML-es leveleknél 30 százalékkal magasabb a rich médiás üzenetek hatékonysága, de csak a netezők 30 százaléka tudja ezeket kezelni. A legnagyobb levelező rendszerek, így az AOL, a Yahoo! vagy a Hotmail ugyanis nem támogatják ezt a formátumot.
A kutatók gyakorlati példák során is vizsgálták a hatékonyságot és a megtérülést, ami szintén a rich média pozitív tulajdonságait mutatta. Egy 250.000 fős csoportnak kiküldött rich mediát tartalmazó kampány 43,750 dollár, szemben az ugyanennyi embert elérőm de 27,500 dolláros HTML hirdetéssel. Az árban mutatkozó 60 százalékos eltérés túl nagy ahhoz, hogy a flash és más divatos technológiákkal készülő kedvezőbb ROI-t (megtérülési rátát) mutathassanak. A vizsgálatok szerint a flash kampány 140 dolláros, a HTML-es pedig 110 dolláros ügyfélelérést mutattak.
A tapasztaltok szerint a szakemberek szerint a rich média ígéretes, de még nem kellően érett a piaci használatra. Ugyanakkor a technológiai fejlesztések következtében rövid távon uralkodóvá válhat a piacon.
Szép, érdekes, csak nem piacképes
A rich médiás e-mail még mindig túl drága és túl kevés felhasználó tudja olvasni ezáltal hasznavehetetlen - áll egy most közzétett kutatásban.