Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Visszatér a teljes vágányzár és az imádott vonatpótló buszok. Tessék átszállni!

Folytatódik a nyári időszakban szüneteltetett munka a dél-balatoni vasútvonalakon. Fonyód és Kaposvár között szeptember 1-től, Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között pedig szeptember 11-től újra vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-vel.

(MTI)

A közlemény szerint a kivitelezés ütemezésénél fontos szempont volt, hogy az utasok nyáron kényelmesen és biztonságosan tudjanak eljutni a Balatonra, így az átépítéssel érintett teljes szakaszt ideiglenesen forgalomba helyezték az elmúlt hónapokban, szeptembertől azonb

an ismét teljes vágányzár lép életbe.

A Fonyód-Kaposvár szakaszon szeptember 1. és december 10. között, Balatonszemes és Balatonszentgyörgy között szeptember 11. és október 10. között, a Balatonboglár-Balatonszentgyörgy szakaszon pedig október 10. és december 9. között lesz vágányzár.

Balatonfenyves és Balatonmáriafürdő között modern, nagygépes technológiával építik át a vasúti pályát, míg Balatonmáriafürdő és Balatonszentgyörgy között földmunkás technológiával. Emellett a fonyódi állomás 2-es és 3-as vágánya közötti peront átépítik, felújítják, meghosszabbítják a perontetőket. A Balatonboglár-Balatonszentgyörgy szakaszon esőbeállókat, zajárnyékoló falakat építenek, út- és gyalogos átjárókat építenek át. Balatonboglár állomáson az aluljáró átalakításával lifteket építenek be.

A Kaposvár-Fonyód szakaszon végleges peronok és esőbeállók, valamint P+R parkolók és B+R tárolók építését végzi a kivitelező. A Balatonaliga-Zamárdi felső szakaszon októberben újabb esőbeállókat építenek, ezalatt éjszakai vágányzár és ideiglenes sebességkorlátozás bevezetése is várható.

Az őszi vágányzár idején időszakosan lezárják az érintett szakaszok közúti és gyalogos átjáróit is. Jövőre tervezetten már csak eseti jelleggel, elsősorban éjszaka szüneteltetik a vonatforgalmat. A beruházás teljes befejezése 2018 őszén várható.

A kivitelezést a Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.) végzi. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában európai uniós és magyar forrás bevonásával valósul meg - olvasható a közleményben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.