A hatályos előírásokhoz képest változást jelent például az, hogy míg a versenyhatóság jelenleg csak a közérdeket sértő mértékű visszaélésekkel szemben lép fel, ezentúl az egyedi fogyasztói panaszok alapján is biztosítani kell a hatóság eljárását és a jogsérelem orvoslását.
Az új fogyasztóvédelmi szabályok kialakítása egyébként a nemrég hatályba lépett EU-irányelv átvételét jelenti. Meglena Kuneva illetékes uniós biztos szerint az új szabályok világszerte a legszigorúbbak közé tartoznak.
Itthon a fogyasztók megtévesztése miatt tavaly a Gazdasági Versenyhivatalhoz minden korábbinál több panasz érkezett: a hivatal 69 határozatban összesen 1,226 milliárd forint bírságot szabott ki. A legtöbb pénzbüntetést a bankoknak kellett befizetniük, de sokszor marasztalták el a különféle kiskereskedelmi láncokat és a távközlési cégeket is, írja a Világgazdaság.