A létrejött kapcsolat kiterjed a szervezet 2006-os eseményeinek szponzorálására is. A hipermarket-lánc támogatja továbbá az NGLCC fejlesztéseit, s a szervezethez tartozó különböző üzleteket, vállalatokat. Az együttműködéstől várhatóan megnyílnak a melegek tulajdonában lévő szállítók előtt az üzletlánc kapui. Vallási csoportok és más konzervatív szervezetek eközben visszataszítónak nevezték a létrejött kapcsolatot.
Justin Nelson, az NGLCC elnöke szerint az első lépést a Wal-Mart tette meg. A szövetség része az üzletlánc azon törekvésének, hogy minél több városi fogyasztót érjen el, akiknek igen nagy része homoszexuális. A vállalat tervei közt szerepel 50 új üzlet megnyitása különböző nagyvárosokban. A Wal-Mart szóvivője, Bob McAdams elmondta, a cég együttműködik több száz női és kisebbségi csoporttal, így fejezve ki, elfogadnak minden fogyasztót, diszkrimináció nélkül.
A hipermarketlánc ezenkívül megbízta a Witeck-Combs PR céget, mely a homoszexuális piacokon való kommunikációra specializálta magát. 2003-ban a Wal-Mart nyíltan hirdette, hogy nem diszkriminálja alkalmazottait nemi vonzódásuk miatt, két évvel később pedig bejelentette, támogatja az azonos neműek házasságát. Áprilisban a cégnél létrehoztak egy belső csoportot a meleg alkalmazottak számára.
A több mint 1 millió alkalmazottjával a Wal-Mart az NGLCC legnagyobb partnerévé vált. A szervezet novemberi éves vacsoráján az üzletlánc több kereskedelmi partnerét - többek közt a Kraft Foods-ot és a Johnson & Johnsont - is bemutatja a melegszövetségnek - írja a sovo.com.