4p

97,5 millió néző kísérte figyelemmel a Super Bowlt, az amerikaifoci-bajnokság döntőjét, ami minden várakozást felülmúlt. A rekordot döntő közvetítés a hirdetők számára is sikert hozott, igaz, a hirdetési időt meglehetősen borsos áron, félpercenként 2,7 millió dollárért adták.

Nem csak a nézettséget tekintve döntött rekordot a 2008-as, XLII. Super Bowl mérkőzés közvetítése, hanem az értékesített reklámidő tekintetében. A kezdőrúgás és az utolsó lövés között a Fox csatorna összesen - a fizetős szponzormegjelenéseket, valamint az NFL futball liga és a Fox promóciós hirdetéseit is beleértve - 45 perc 10 másodperc hirdetést sugárzott, áll a TNS elemzésében.

Ezúttal is az Anheuser-Busch, a Bud Light és a Budweiser márka tulajdonosa volt az egyetlen sör hirdető a Super Bowl közvetítése alatt, reklámjai pedig üde színfoltot képeztek a rengeteg mozifilm és üdítőital hirdetés között.

A mérkőzés alatt nyolc különböző mozifilmet reklámoztak. Akár az előző években, most is ebben a kategóriában jelent meg a legtöbb konkurens márka. Feltűnő volt viszont az alkoholmentes ital reklámok elszaporodása. Ebben az évben hat különböző üdítőital márka jelent meg a meccs alatt: a hagyományos Pepsi Cola és Coca Cola hirdetések mellett az energiaitalok (Gatorade és Amp, mindkettő Pepsi termék) és az ízesített vizek (SoBe Life; Glaceau Vitamin Water, az előbbi Pepsi, az utóbbi Coca termék) is képviseltették magukat.

Végignézték a reklámokat is

Miközben a hirdetők állandó problémája, hogy a tévénézők jelentős része reflexszerűen kapcsol el, a Super Bowl közvetítése során ez a döntő alatt korántsem volt így. Átlagosan – a mérésre használt Los Angeles Charter Communication digitális kábeltelevízió hálózatot használók közül - a háztartások 30,3 százaléka kapcsolt a mérkőzésre. Ahogy az várható volt, a Super Bowl alatt csak kevesen kapcsoltak el a reklámblokkokról. A mérkőzést nézők szinte száz százaléka látta például a kezdőrúgás előtt vetített Ford F furgon 30 másodperces szpotját. A mérkőzés utáni levezető reklámblokkjaira már kevesebben figyeltek, a nézettség ekkor 31,4 százalékról 21,6 százalékra esett. A nézők a hirdetési idő kevesebb, mint 1 százalékát szakították meg csatornaváltással.

A Budweiser győzött

A Super Bowl nézői átlagosan 39 reklámra emlékeztek a TNS interaktív paneljének tagjai. A legtöbben, 70 százalékuk az online pénzügyi szolgáltató, az E*Trade Financial Services hirdetését említették, amelyben egy csecsemő beszél a befektetésekről. 69 százalékuk említette a Bud Light filmjét Jackie Moon-nal, 67 százalékuk a Budweiser hirdetést, amin egy dalmata segítségével készül fel egy versenyló. A 67 százalékos recall-t produkáló SoBe Life víz hirdetésén gyíkok táncolnak, s az ötödik legemlékezetesebb film a fent említett pénzügyi szolgáltató egy másik hirdetése.

A mérkőzés alatt vetített összes filmet (79 féle szpotot) vizsgálták tetszés, pozitív márkaimidzs és vásárlási szándék szerint. A három vizsgált komponens eredményéből alkotott CPI (Commercial Performance Index) mutató alapján a Budweiser már említett szpotja, amelyben egyébként a versenyló edzési módszereiben a Rocky mozifilmre is voltak utalások lett a legnépszerűbb (+387 CPI). A képzeletbeli dobogó második fokára a Coca-Cola szpot került, amelyben New York felhőkarcolói között a népszerű amerikai rajzfilmfigurát, Charlie Brownt formázó léggömbök lebegtek (+373 CPI). A harmadik pedig a Bridgestone autógumi szpotja lett, amelyben az úttest közepén rekedt rémült mókust a többi állat sikoltása és a sofőr lélekjelenléte menti meg a gázolástól (+352 CPI). A promóciós filmek közül az NFL, az amerikai futballiga saját szpotja tetszett a legtöbbeknek, amelyben a játékosok életük nagy álmáról mesélnek (+321 CPI).

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!