4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyelőre nagyon kevés információ látott napvilágot a TV2 tavaszi műsorstruktúrájáról. Addig vélhetőleg nem az RTL Klub, hanem a Cool lesz a csatorna ellenfele.

Február első heteinek adatai alapján a TV2-nek esélye sincs arra, hogy az RTL Klub közelébe érjen. A csatorna valószínűleg nem is töri magát, hogy már most felpörögjenek, legalábbis ezt jelzi, hogy a Magánnyomozók című dokreality műsoron van. A program ugyanis 2014-ben ígéretes indulás után csúfos kudarcot vallott, így a TV2 vezetői sem remélhették, hogy most komolyabb nézettséget ér majd el. A magyarázat valószínűleg inkább az lehet, hogy azért került programba, mert az új csapat felállásáig azokat a műsorokat használják, ami "készleten van".

Ezek után az sem meglepő, hogy az RTL Klub főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmi célcsoportban továbbra is utcahosszal vezet. Ahogy az sem, hogy a hét legnézettebb műsora a 18-49 éves korcsoportban az az Éjjel-nappal Budapest lett, amely részben a Magánnyomozókkal egy időben fut. A teljes népességet tekintve pedig a TV2 dokreality műsorával szintén átfedésben levő Barátok közt végzett az élen.

A két különböző célcsoport preferenciái egyébként erősen eltérnek, a köztévé műsorait például a hirdetők szempontjából fontos közönség alig nézi. Ezzel szemben az „idősekkel felturbózott” teljes népességben több program is az 50-es ranglistán szerepel. Kiemelkedő a különbség például a Duna TV húzóműsorának szánt, A Dal című Eurovíziós válogatónál, amelynek nézettségéről már korábban írtunk. A 18-49-es korosztályban a műsor a korábbi évek számaihoz képest nem kezdett jól, ráadásul azóta további nézőket vesztettek el, a 7. héten például csak a készülékek előtt ülők 6 százalékát érdekelte a dalverseny. Ezzel szemben a 4 évnél idősebbek esetén a 15. legnépszerűbb program volt, közel 13 százalékos közönségaránnyal.

Más kérdés, hogy A Dal a 18-49-es korcsoportban is befért a top 50 műsorba, míg a Magyarország szeretlek, vagy a Maradj talpon nem, pedig ezek a teljes népességnél a 20 legnézettebb műsor között vannak.

Visszatérve a TV2-re a már napvilágot látott információk szerint tavasszal ismét műsorra kerül a csatorna Jolly Joker műsora, a Sztárban sztár. Amíg a szereplők nem ismertek, addig nagyon nehéz jósolni, ám az őszi elsöprő siker után nehéz elképzelni, hogy a műsor megbukjon. A hírek szerint a 2015-es évhez hasonlóan idén tavasszal is Friderikusz Sándor beszélgetős műsora kísérheti majd a Sztárban sztárt, ami jó esélyt ad a TV2-nek, hogy mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes népességben rendszeresen megnyerje a vasárnap estéket.

A csatorna háza tájáról az is napvilágot látott, hogy megszűnik a Frizbi. A műsor vezetője Hajdú Péter sokak szerint megosztó személyiség, így a hírre sokan biztosan felkapták a fejüket. Számukra szomorú, Hajdú rajongói számára viszont jó hír, hogy nem tűnik el a képernyőről, hiszen tavasszal új talkshow-val jelentkezik majd.

A csatorna a tavasz folyamán vélhetőleg jelentősen javít majd a nézettségi adatain, ám ahogy múlt heti összefoglalónkban hosszabban elemeztük, most viszont (a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben) a Cool nagyon a TV2 sarkára lépett. Nem volt ez másképp a 7. héten sem, hiszen két olyan este is volt, amikor a Cool előzött, igaz heti átlagban a különbség némileg nőtt. Ez ellen tenne a kábelcsatorna, egy újabb, az USA-ban már bizonyított sorozattal. Az X-akták után igyanis újabb országos sorozatpremiert láthatnak a nézők, hétfőtől a Rosewood című amerikai krimi is itt fut majd.

Főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban minden este az RTL Klubnál volt a legmagasabb a közönségarány. A piacvezető csatorna átlagosan a készülékek előtt ülők 17,7 százalékát érte el, miközben a TV2 csupán 8,9 százalékot. A Cool (7,1% SHR) minimális mértékben visszacsúszott, de így is őrzi harmadik helyét, igaz a F+ (5,2% SHR) kissé felzárkózott. A sort szokás szerint a Duna TV (3,4% SHR) és a Viasat 3 (3,7% SHR) zárta, változást itt az jelentett, hogy a kábeltévé megelőzte a közszolgálati csatornát.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!