Február első heteinek adatai alapján a TV2-nek esélye sincs arra, hogy az RTL Klub közelébe érjen. A csatorna valószínűleg nem is töri magát, hogy már most felpörögjenek, legalábbis ezt jelzi, hogy a Magánnyomozók című dokreality műsoron van. A program ugyanis 2014-ben ígéretes indulás után csúfos kudarcot vallott, így a TV2 vezetői sem remélhették, hogy most komolyabb nézettséget ér majd el. A magyarázat valószínűleg inkább az lehet, hogy azért került programba, mert az új csapat felállásáig azokat a műsorokat használják, ami "készleten van".
Ezek után az sem meglepő, hogy az RTL Klub főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmi célcsoportban továbbra is utcahosszal vezet. Ahogy az sem, hogy a hét legnézettebb műsora a 18-49 éves korcsoportban az az Éjjel-nappal Budapest lett, amely részben a Magánnyomozókkal egy időben fut. A teljes népességet tekintve pedig a TV2 dokreality műsorával szintén átfedésben levő Barátok közt végzett az élen.
A két különböző célcsoport preferenciái egyébként erősen eltérnek, a köztévé műsorait például a hirdetők szempontjából fontos közönség alig nézi. Ezzel szemben az „idősekkel felturbózott” teljes népességben több program is az 50-es ranglistán szerepel. Kiemelkedő a különbség például a Duna TV húzóműsorának szánt, A Dal című Eurovíziós válogatónál, amelynek nézettségéről már korábban írtunk. A 18-49-es korosztályban a műsor a korábbi évek számaihoz képest nem kezdett jól, ráadásul azóta további nézőket vesztettek el, a 7. héten például csak a készülékek előtt ülők 6 százalékát érdekelte a dalverseny. Ezzel szemben a 4 évnél idősebbek esetén a 15. legnépszerűbb program volt, közel 13 százalékos közönségaránnyal.
Más kérdés, hogy A Dal a 18-49-es korcsoportban is befért a top 50 műsorba, míg a Magyarország szeretlek, vagy a Maradj talpon nem, pedig ezek a teljes népességnél a 20 legnézettebb műsor között vannak.
Visszatérve a TV2-re a már napvilágot látott információk szerint tavasszal ismét műsorra kerül a csatorna Jolly Joker műsora, a Sztárban sztár. Amíg a szereplők nem ismertek, addig nagyon nehéz jósolni, ám az őszi elsöprő siker után nehéz elképzelni, hogy a műsor megbukjon. A hírek szerint a 2015-es évhez hasonlóan idén tavasszal is Friderikusz Sándor beszélgetős műsora kísérheti majd a Sztárban sztárt, ami jó esélyt ad a TV2-nek, hogy mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes népességben rendszeresen megnyerje a vasárnap estéket.
A csatorna háza tájáról az is napvilágot látott, hogy megszűnik a Frizbi. A műsor vezetője Hajdú Péter sokak szerint megosztó személyiség, így a hírre sokan biztosan felkapták a fejüket. Számukra szomorú, Hajdú rajongói számára viszont jó hír, hogy nem tűnik el a képernyőről, hiszen tavasszal új talkshow-val jelentkezik majd.
A csatorna a tavasz folyamán vélhetőleg jelentősen javít majd a nézettségi adatain, ám ahogy múlt heti összefoglalónkban hosszabban elemeztük, most viszont (a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben) a Cool nagyon a TV2 sarkára lépett. Nem volt ez másképp a 7. héten sem, hiszen két olyan este is volt, amikor a Cool előzött, igaz heti átlagban a különbség némileg nőtt. Ez ellen tenne a kábelcsatorna, egy újabb, az USA-ban már bizonyított sorozattal. Az X-akták után igyanis újabb országos sorozatpremiert láthatnak a nézők, hétfőtől a Rosewood című amerikai krimi is itt fut majd.
Főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban minden este az RTL Klubnál volt a legmagasabb a közönségarány. A piacvezető csatorna átlagosan a készülékek előtt ülők 17,7 százalékát érte el, miközben a TV2 csupán 8,9 százalékot. A Cool (7,1% SHR) minimális mértékben visszacsúszott, de így is őrzi harmadik helyét, igaz a F+ (5,2% SHR) kissé felzárkózott. A sort szokás szerint a Duna TV (3,4% SHR) és a Viasat 3 (3,7% SHR) zárta, változást itt az jelentett, hogy a kábeltévé megelőzte a közszolgálati csatornát.
mfor.hu