2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idei első félévi adatok a tavalyi mutatókhoz képest alig mutatnak változást. A legutóbbi évek megoszlásaival összehasonlítva megállapíthatjuk: a hipermarketek egyenletes tempóban terjeszkednek tovább - derül ki a GfK Hungária legfrisebb kutatásából.

A GfK Hungária felmérése szerint az idei első félévi adatok a tavalyi mutatókhoz képest alig mutatnak változást. A bolttípus a tavalyelőtti 16 és a múlt évi 18 után idén 20 százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából az első félévben.

Legnagyobb arányban, 35 százalékkal még mindig a kis boltok részesednek a napi fogyasztási cikkek beszerzésénél. Stabil helyzetük elsősorban annak köszönhető, hogy különböző láncokba szerveződnek, ezzel versenyképesek maradnak a nagy multihálózatokkal. Az összefogás nagy előnye a kedvezőbb árú beszerzés, valamint a tudatos, költséghatékony és a közös marketing.

A GfK adatai szerint a diszkontok piaci részesedése jelenleg csak 16 százalék, de hamarosan elérhetik a '90-es évek végi 20 százalékot. A nagy diszkontoknál a Profi hálózatot előbb-utóbb a Lidl pótolja majd. A vásárlóerő és az árszínvonal várható növekedésével a bolttípus árelőnye nagyobb lesz, amit a jelenleginél valószínűleg jobban tud majd érvényesíteni. A szupermarket mint bolttípus többek között azzal erősítheti piacát, hogy a Profi diszkont lánc beolvad a Match-ba, és boltjai szupermarket profilt kapnak.

A piac, utcai árus és egyéb értékesítési formák gyengülése a szervezett kereskedelem malmára hajtja a vizet.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!