A GfK Hungária felmérése szerint az idei első félévi adatok a tavalyi mutatókhoz képest alig mutatnak változást. A bolttípus a tavalyelőtti 16 és a múlt évi 18 után idén 20 százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából az első félévben.
Legnagyobb arányban, 35 százalékkal még mindig a kis boltok részesednek a napi fogyasztási cikkek beszerzésénél. Stabil helyzetük elsősorban annak köszönhető, hogy különböző láncokba szerveződnek, ezzel versenyképesek maradnak a nagy multihálózatokkal. Az összefogás nagy előnye a kedvezőbb árú beszerzés, valamint a tudatos, költséghatékony és a közös marketing.
A GfK adatai szerint a diszkontok piaci részesedése jelenleg csak 16 százalék, de hamarosan elérhetik a '90-es évek végi 20 százalékot. A nagy diszkontoknál a Profi hálózatot előbb-utóbb a Lidl pótolja majd. A vásárlóerő és az árszínvonal várható növekedésével a bolttípus árelőnye nagyobb lesz, amit a jelenleginél valószínűleg jobban tud majd érvényesíteni. A szupermarket mint bolttípus többek között azzal erősítheti piacát, hogy a Profi diszkont lánc beolvad a Match-ba, és boltjai szupermarket profilt kapnak.
A piac, utcai árus és egyéb értékesítési formák gyengülése a szervezett kereskedelem malmára hajtja a vizet.
Terjeszkednek a hipermarketek
Az idei első félévi adatok a tavalyi mutatókhoz képest alig mutatnak változást. A legutóbbi évek megoszlásaival összehasonlítva megállapíthatjuk: a hipermarketek egyenletes tempóban terjeszkednek tovább - derül ki a GfK Hungária legfrisebb kutatásából.