A török cégbe történő beszállással a médiavállalat Európa legfontosabb növekedési piacán építi ki állásait, indokolta a Springer a részvásárlást.
Az ügylet részeként a Springer a török anyavállalatnak 5,1 százalékot elad eddigi 25 százalékos részesedéséből a Dogan TV-ben, 77 millió euróért. Ezzel a Springer része 19,9 százalékra csökken a török tv-adóban. Így a két ügylet eredőjeként végső soron a Springer kap 30 millió eurót a Dogan Yayin cégtől, legkésőbb 2012-ig.
A Dogan Yayin évi kétmilliárd dolláros forgalommal, 13 ezer alkalmazottal a vezető török médiakonszern, egyebek között a Milliyet és a Hürriyet című lapok kiadója. A Springer AG az első fél évben az egy évvel korábbinak közel hatszorosára, 526 millió euróra növelte adózott eredményét üzletrész-eladásoknak, illetve a forgalom növekedésének köszönhetően.
A Springernél megerősítették az év egészére szóló előrejelzést, amely szerint az EBITDA-eredmény meg fogja haladni a tavalyi 430 millió eurót. Különösen jól szerepelt a digitális szegmens, itt a bevételek növekedése 262 százalék volt a második negyedben.