Egy szakmai konferencián a miniszter az MTI szerint elmondta: ehhez egyebek mellett stabilizálni kell a vasutak pénzügyi helyzetét, amelyhez a finanszírozási rendszer módosítása, teljesítményhez igazítása, áttekinthetővé tétele szükséges.
Csillag István úgy vélte a közép-kelet-európai vasutak fejlesztésével összefüggő célokról szólva elmondta: ki kell alakítani az EU-konform jogszabályi környezet és az ennek megfelelő szervezeti, intézményi hátteret. Stabilizálni és lehetőleg növelni is kell a vasúti teljesítményeket, mind a személy-, mind az áruszállítás területén a közutak tehermentesítése érdekében.
A miniszter szavai szerint a vasúti fejlesztésekben érvényesíteni kell a környezetvédelmi és területfejlesztési szempontokat. Jelentős eredményeket hozhat az elővárosi közlekedés és a kombinált fuvarozás kiemelt fejlesztése, valamint a vonalvillamosítás továbbvitele - tette hozzá. Csillag István kifejtette: komoly problémát jelent a járműállomány romló műszaki állapota, kedvezőtlen összetétele, mivel ez rendkívül hátrányosan hat a magyar vasutak versenyképességére.
Történelmi lemaradást kell behozni a közlekedésben
Magyarországnak, a közlekedési struktúra területén be kell hoznia történelmi lemaradását az európai uniós országokhoz képest, és aktívan kell csatlakoznia az EU-s programokhoz, hogy elkerülje az újabb lemaradásokat - mondta Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter.