A modern városi életstílusnak köszönhetően az emberek egyre több időt töltenek az utcán illetve utazással. A technológiai fejlesztések és az egyre népszerűbb digitális eszközök pedig a korábbiaknál figyelemfelkeltőbb köztéri hirdetések megjelenítését teszik lehetővé. Mindez jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy - a világ köztéri hirdetési piacain a kutatási adatokat közlő Global Industry Analysts (GIA) tanulmánya szerint - három év múlva a köztéri hirdetések nemzetközi piaca 30,4 milliárd amerikai dollárra nő majd. Ezen belül a legnagyobb köztéri hirdetési forma, az óriásplakát-szegmens 2,85 milliárd dollárral fog növekedni 2007 és 2010 között.
Az óriásplakát-hirdetések területén Európa jár az élen 31 százalékos részesedéssel, és - részben a jövedelmező orosz piacnak köszönhetően – az európai régió a domináns az általában vett köztéri hirdetési piacon is. A leggyorsabban fejlődő köztéri hirdetési mód a közlekedési vagy járműreklám, amely három év múlva már 7,14 milliárd dolláros bevételt tudhat magáénak.
Norvégia mellett Magyarországon növekszik az egyik legnagyobb ütemben a köztéri reklámozás. A tanulmány szerint a két ország együtt mintegy 120 millió dolláros forgalomnövekedést produkál 2010-ig. "Ami hazánkat illeti, a köztéri reklámbevételek 2005-ről 2006-ra 15,2 milliárd forintról 19 milliárdra nőttek. Ez azt jelenti, hogy tavaly a reklámtortán belül a köztér 10,8 százalékos részt hasított ki magának, és reményeink szerint ez az arány idén még magasabb lesz" - mondta Tombor András, a Magyar Közterületi Reklám Szövetség elnöke.
"Az alternatív köztéri hirdetési formák nálunk is kezdik megvetni a lábukat, és úgy véljük, hogy hamarosan egyre több digitális reklámozási lehetőséget kínálhatunk a hirdetőknek" - tette hozzá az elnök. Tombor András nincs meglepve a Magyarországnak jósolt fejlődési ütem mértékén. Szerinte a digitalizáció térhódításából a köztér csak profitálhat: egyrészt újabb és egyre fejlettebb hirdetési megoldások jelennek meg, másrészt a nagy vetélytársnak számító televíziótól a hirdetők majd átvándorolnak a köztérre.
"A digitális tévében a klasszikus reklámblokkok megszűnnek illetve kikapcsolhatóvá válnak. Ezzel szemben a köztér kikerülhetetlen marad, és a már említett életmódbeli tendenciák miatt a közönség még gyakrabban találkozik az itt elhelyezett hirdetésekkel, így szinte biztosra vehető a további növekedés" - mondta Tombor András.