3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A köztéri reklámozással foglalkozó nemzetközi szervezet szerint a magyarországi piac az egyik legdinamikusabb Európában, és további növekedés várható a területen. A szakemberek kiemelik, hogy a digitalizáció térhódítása közben mind több - például a televíziós hirdetés - válik kikerülhetővé, addig a köztereken megjelenő reklámok kikerülhetetlenek maradnak.

A modern városi életstílusnak köszönhetően az emberek egyre több időt töltenek az utcán illetve utazással. A technológiai fejlesztések és az egyre népszerűbb digitális eszközök pedig a korábbiaknál figyelemfelkeltőbb köztéri hirdetések megjelenítését teszik lehetővé. Mindez jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy - a világ köztéri hirdetési piacain a kutatási adatokat közlő Global Industry Analysts (GIA) tanulmánya szerint - három év múlva a köztéri hirdetések nemzetközi piaca 30,4 milliárd amerikai dollárra nő majd. Ezen belül a legnagyobb köztéri hirdetési forma, az óriásplakát-szegmens 2,85 milliárd dollárral fog növekedni 2007 és 2010 között.

Az óriásplakát-hirdetések területén Európa jár az élen 31 százalékos részesedéssel, és - részben a jövedelmező orosz piacnak köszönhetően – az európai régió a domináns az általában vett köztéri hirdetési piacon is. A leggyorsabban fejlődő köztéri hirdetési mód a közlekedési vagy járműreklám, amely három év múlva már 7,14 milliárd dolláros bevételt tudhat magáénak.

Norvégia mellett Magyarországon növekszik az egyik legnagyobb ütemben a köztéri reklámozás. A tanulmány szerint a két ország együtt mintegy 120 millió dolláros forgalomnövekedést produkál 2010-ig. "Ami hazánkat illeti, a köztéri reklámbevételek 2005-ről 2006-ra 15,2 milliárd forintról 19 milliárdra nőttek. Ez azt jelenti, hogy tavaly a reklámtortán belül a köztér 10,8 százalékos részt hasított ki magának, és reményeink szerint ez az arány idén még magasabb lesz" - mondta Tombor András, a Magyar Közterületi Reklám Szövetség elnöke.

"Az alternatív köztéri hirdetési formák nálunk is kezdik megvetni a lábukat, és úgy véljük, hogy hamarosan egyre több digitális reklámozási lehetőséget kínálhatunk a hirdetőknek" - tette hozzá az elnök. Tombor András nincs meglepve a Magyarországnak jósolt fejlődési ütem mértékén. Szerinte a digitalizáció térhódításából a köztér csak profitálhat: egyrészt újabb és egyre fejlettebb hirdetési megoldások jelennek meg, másrészt a nagy vetélytársnak számító televíziótól a hirdetők majd átvándorolnak a köztérre.

"A digitális tévében a klasszikus reklámblokkok megszűnnek illetve kikapcsolhatóvá válnak. Ezzel szemben a köztér kikerülhetetlen marad, és a már említett életmódbeli tendenciák miatt a közönség még gyakrabban találkozik az itt elhelyezett hirdetésekkel, így szinte biztosra vehető a további növekedés" - mondta Tombor András.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!