5p

A napokban újabb nettelefon (VoIP) szolgáltató lépett ki a magyar piacra, tudta meg az mfor.hu. A Fonio fiatal hazai üzletemberek tulajdona, a szolgáltatás célja pedig az, hogy az egyszerű internetes telefonálás minden lehetőségét egyben kínálja leendő ügyfeleinek. A percdíjakon túl ugyanis más területeken is keresik a verseny lehetőségeit a cégek. Nehéz ugyanakkor megküzdeni az előítéletekkel és a nemzetközi konkurenciának számító Skype-pal.

Nem kell hozzá számítógép (Mfor-montázs)

Korábbi előrejelzések szerint az internetes telefonszolgáltatást nyújtó cégek jövőre 6,4 milliárd eurós forgalmat bonyolítanak majd az EU-ban, ennek megfelelően Magyarországon is egyre inkább terjed az internetes telefonálás.

Pontos adatok ugyan nem állnak rendelkezésre arról, mennyien használnak már ma is rendszeresen VoIP-szolgáltatást, az IP Telefonszolgáltatók Érdekvédelmi Szövetségének elnöke nemrég azt nyilatkozta: a magyar szolgáltatóknak 120-150 ezer regisztrált felhasználójuk van, de ebből csupán 20-25 százalék a rendszeresen visszajáró ügyfél. Egyre többen látnak ugyanakkor fantáziát a VoIP-ban, amit az is bizonyít, hogy itthon is folyamatosan nő a területen tevékenykedő vállalkozások száma.

Mindent egyben


Idén már a vezető osztrák nettelefonos cég, a Macrogate is megjelent szolgáltatásával hazánkban, az Index.hu Zrt. - és így a Nobilis-csoport - érdekeltségi körébe tartozó Indafon pedig webes felüleleten elérhető telefon-csomagjával indult el. Az idei év végétől pedig egy új, fiatal vállalkozók által alapított cég, a Portal-Net Kft. is piacra lépett Fonio névre keresztelt szolgáltatásával.

"A piacon sokféle technológia és lehetőség elérhető, az internettelefon ma már komplex kommunikációs megoldásként is használható. A versenytársak azonban sokszor csak az alacsony percdíjakat emelik ki ajánlataikban. Mi viszont azt gondoljuk, hogy a felhasználók jobban ki szeretnék használni a lehetőségeket, akár a videótelefonálást, akár a mobiltelefonos megoldásokat. Éppen ezért megpróbáltunk minden lehetőséget elérhetővé tenni csomagunkban" - mondta az mfor.hu-nak Kecin Lajos, a cég ügyvezetője.

A cég egyfajta internetes telefonközpont rendszert kínál ügyfeleinek, amin keresztül olyan szolgáltatások érhetők el, mint a hívások szerverre történő rögzítése, számítógépes dokumentum-formátumba mentett faxok, vagy éppen nemzetközi behívószám igénylése. 

Az ügyvezető hozzátette, hogy előzetes piacfelméréseik során maguk is meglepődtek, mekkora érdeklődés mutatkozik a VoIP megoldások iránt. "Vannak ugyanakkor félelmek és előítéletek. Sokan még mindig úgy gondolják, hogy a VoIP egyenlő a rossz minőségű hangszolgáltatással, pedig ez már régen nem így van. A technológia kinőtte gyermekbetegségeit" - mondta Kecin Lajos.

A vállalatok aktívabbak


A szolgáltatók egyébként azt mondják, hogy nemcsak az előítéletekkel kell küzdeni, hanem a nemzetközi konkurenciával is. Az egyéni felhasználók többsége ugyanis nem vásárol "kiegészítőket", azaz olyan eszközöket, amikkel a számítógép bekapcsolása nélkül is lehet használni a nettelefont úgy, mint egy hagyományos készüléket. A számítógép bekapcsolásakor pedig még Magyarországon is a legnépszerűbb külföldi szolgáltatásba, a Skype-ba jelentkezik be a legtöbb ember.

A magyar cégek termékeit elsősorban a vállalati előfizetők keresik. Kecin Lajos lapunknak annyit mondott, hogy a Fonio csak nemrég kezdte meg működését, így a szolgáltatást eddig egyenlő arányban keresték cégek és magánszemélyek is. Schindler Péter, az osztrák érdekeltségű Macrogate Kft. igazgatója korábban megerősítette ezt a megállapítást. A cégnek tavasszal volt egy promóciós kampánya: a MediaMarkt áruházlánc üzleteiben is elő lehetett fizetni a szolgáltatásra, és egy közvetlenül internetre köthető, számítógép nélkül is használható telefonkészülék vásárlásakor pedig húszezer forintos ajándék feltöltőkártyát is kapott az új ügyfél. 

Az akció ennek ellenére csak részben váltotta be a hozzá fűzött reményeket - mondta a cégvezető. Szerinte ugyanis a lehetséges egyéni előfizetők még mindig nincsenek tisztában az internetes telefonálásban rejlő lehetőségekkel. A vállalati előfizetők ugyanakkor sokkal érzékenyebbek a költségekre, ezt ismerték fel a hardvergyártók is. Az Avaya és a Nokia együttműködésének köszönhetően a közelmúltban olyan megoldást mutattak be, amely egy VoIP-szolgáltatóval szerződve teljes mobilitást és olcsó telefonálást biztosíthat akár külföldön is. A Cisco pedig a Richter új irodaházában épített ki idén több mint négyszáz készülékből álló internettelefon-hálózatot.

A céges VoIP-előfizetések száma a szakértők szerint hamarosan elérheti azt a kritikus szintet, hogy hatása a háztartásokban is megjelenik majd: aki a vállalatnál olcsón - adott esetben ingyen - telefonál, az előbb utóbb otthonában is szeretne hasonló készüléket.

L. Nagy Gábor


Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!