3p

Péntek kora délután közleményt adott ki a T-Mobile, melyben a cég megerősítette, hogy a telefonhálózat hibája egy éjszakai szoftverfrissítés váratlan következménye. A közlemény szerint a szolgáltatás fokozatosan áll helyre.

Kora délután közleményt adott ki a T-Mobile az országos fennakadásokat okozó éjszakai karbantartások következményeiről és a fellépő problémák orvoslásáról. Korábban a cég telefonos ügyfélszolgálata úggy tájékoztatott, hogy a telefonok ötperces kikapcsolása, akkumulátormentes állapotban segíthet a problémák felszámolásában.

A T-Mobile ügyfélszolgálatától megtudtuk, hogy az éjszaka folyamán karbantartási munkákat végeztek, amelyek nem a várt eredményt hozták. Ennek következményeként a 30-as telefonszámok péntek reggel óta nem elérhetők.

A Technet.hu portál úgy értesült, hogy szoftverfrissítés okozhatta a hibát és a szolgáltató nem tudja péntekre azt kijavítani.

Ezt erősítette meg a szolgáltató kora délutáni közleménye is: "Az elsősorban a hálózaton belüli hívásindításokat érintő, és a jelzett időtartamban fennálló zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta. Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre" - olvasható a tájékoztatásban.

Az ügyfélszolgálatos munkatárs telefonos-flotta reklamációnkkal kapcsolatban a következőket ajánlotta:

1. Az akkumulátorokat 5 percig vegyük ki a készülékekből, majd indítsuk újra a telefonokat. Ezt érdemes kétszer, háromszor is megpróbálni a siker érdekében.
2. Ha ez nem sikerült, akkor egyénileg hívjuk fel az ügyfélszolgálatokat.
3. Ha ekkor sem sikerül helyreállítani a hálózati kapcsolatot, akkor műszaki szakemberek igénybevételére lesz szükség, ami viszont hosszabb időt vesz igénybe.

Az mfor.hu szerkesztőségében természetesen kipróbáltuk a javaslatot, de így sem oldódott meg a probléma. Szerkesztőségünk T-Mobile-os telefonjai továbbra is csak annyit közölnek, hogy "A hívott szám jelenleg nem elérhető".

Hosszú idő után délután fél kettő előtt megcsörrent az egyik T-Mobile-os telefon a szerkesztőségben, ez azt jelzi, hogy egyes előfizetők már elérhetők, azonban a hírek szerint továbbra sem mindenkinél működik akadálymentesen a hálózat.

A T-Mobile egyetlen hivatalos kommunikációja egy "Twitter-üzenet", mely szerint "A hálózati problémával kapcsolatban lesz hivatalos tájékoztatás. Türelmeteket kérjük!".

Azóta az egyik versenytárs, a Vodafone máris vicces üzenetben reagált a hírre: "Ok, csörögjetek ránk;)" - írják Twitter-oldalukon.

"A Magyar Telekom ezúton is köszöni ügyfelei megértését és türelmét. A probléma elhárításával a kapcsolatban a szolgáltató természetesen további tájékoztatással szolgál majd" - olvasható a délután kiadott közleményben. 

Márton György, az Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szóvivője az MTI-nek elmondta: ha és amennyiben a szolgáltatás szüneteltetése meghaladja a négy órát, akkor az ügyfeleket kötbér illeti. Ez az előző hat havi forgalom egy napra vetített részének nyolcszorosa - tette hozzá. Ez vonatkozik a feltöltő kártyás (prepaid) ügyfelekre is.
   
Az NHH októberi adatai szerint 11,696 millió mobil ügyfél volt Magyarországon, ennek 44,28 százaléka volt T-Mobile előfizető, ami csaknem 5,2 millió.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!