Kora délután közleményt adott ki a T-Mobile az országos fennakadásokat okozó éjszakai karbantartások következményeiről és a fellépő problémák orvoslásáról. Korábban a cég telefonos ügyfélszolgálata úggy tájékoztatott, hogy a telefonok ötperces kikapcsolása, akkumulátormentes állapotban segíthet a problémák felszámolásában.
A T-Mobile ügyfélszolgálatától megtudtuk, hogy az éjszaka folyamán karbantartási munkákat végeztek, amelyek nem a várt eredményt hozták. Ennek következményeként a 30-as telefonszámok péntek reggel óta nem elérhetők.
A Technet.hu portál úgy értesült, hogy szoftverfrissítés okozhatta a hibát és a szolgáltató nem tudja péntekre azt kijavítani.
Ezt erősítette meg a szolgáltató kora délutáni közleménye is: "Az elsősorban a hálózaton belüli hívásindításokat érintő, és a jelzett időtartamban fennálló zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta. Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre" - olvasható a tájékoztatásban.
Az ügyfélszolgálatos munkatárs telefonos-flotta reklamációnkkal kapcsolatban a következőket ajánlotta:
1. Az akkumulátorokat 5 percig vegyük ki a készülékekből, majd indítsuk újra a telefonokat. Ezt érdemes kétszer, háromszor is megpróbálni a siker érdekében.
2. Ha ez nem sikerült, akkor egyénileg hívjuk fel az ügyfélszolgálatokat.
3. Ha ekkor sem sikerül helyreállítani a hálózati kapcsolatot, akkor műszaki szakemberek igénybevételére lesz szükség, ami viszont hosszabb időt vesz igénybe.
Az mfor.hu szerkesztőségében természetesen kipróbáltuk a javaslatot, de így sem oldódott meg a probléma. Szerkesztőségünk T-Mobile-os telefonjai továbbra is csak annyit közölnek, hogy "A hívott szám jelenleg nem elérhető".
Hosszú idő után délután fél kettő előtt megcsörrent az egyik T-Mobile-os telefon a szerkesztőségben, ez azt jelzi, hogy egyes előfizetők már elérhetők, azonban a hírek szerint továbbra sem mindenkinél működik akadálymentesen a hálózat.
A T-Mobile egyetlen hivatalos kommunikációja egy "Twitter-üzenet", mely szerint "A hálózati problémával kapcsolatban lesz hivatalos tájékoztatás. Türelmeteket kérjük!".
Azóta az egyik versenytárs, a Vodafone máris vicces üzenetben reagált a hírre: "Ok, csörögjetek ránk;)" - írják Twitter-oldalukon.
"A Magyar Telekom ezúton is köszöni ügyfelei megértését és türelmét. A probléma elhárításával a kapcsolatban a szolgáltató természetesen további tájékoztatással szolgál majd" - olvasható a délután kiadott közleményben.
Márton György, az Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szóvivője az MTI-nek elmondta: ha és amennyiben a szolgáltatás szüneteltetése meghaladja a négy órát, akkor az ügyfeleket kötbér illeti. Ez az előző hat havi forgalom egy napra vetített részének nyolcszorosa - tette hozzá. Ez vonatkozik a feltöltő kártyás (prepaid) ügyfelekre is.
Az NHH októberi adatai szerint 11,696 millió mobil ügyfél volt Magyarországon, ennek 44,28 százaléka volt T-Mobile előfizető, ami csaknem 5,2 millió.