A Mattersons füstölt sertés virslijének botrányt okozó hirdetésében egy férfihang tette fel a kérdést, hova helyezhetjük be a finom, extra hosszú terméket. "Hölgyeim, várom az ötleteket..." - szólt a botrányt keltő reklámban a kifogásolt kérdés. Igaz azzal a panaszos hallgatók már nemigen törődtek, hogy a hirdetés folytatásaként egy virslisaláta receptet ismertet egy női telefonáló.
A panaszokra reagálva a brit reklámetikai szervezet, az ASA (Advertising Standards Authority) kvázi letiltotta a hirdetést. A határozat szerint csak éjszakai műsorsávban lehet a jövőben sugározni. Érdekesség, hogy a szervezet emellett azt is megállapította, hogy a rádiószpot nem tartalmazott szexuális kifejezéseket, továbbá arra a megállapításra jutott, hogy a gyermekek, akiknek az aggódó szülei panaszt tettek "nem fogták" a kétértelmű célzást, számolt be a Telegraph című lap internetes kiadása.
A 21 darab panasz brit viszonylatban nem túl magas, tavaly akadt olyan kifogásolt reklám is, amely ellen 840 darab panasz érkezett. Sokakat meglepett, hogy a kemény gyermekvédő reklám miatt ktiritázált Bernardo’s intézet szpotját védelmébe vette a hivatal azzal a magyarázattal, hogy a hirdetés nem volt öncélú. Szintén nem lett komoly következménye a Heinz melegcsókos reklámjának, noha néhány brit nézőnél ez is kiverte a biztosítékot.
A készítők annak a véleményüknek adtak hangot, hogy előzetesen nem feltételezték, hogy ilyen botrány kerekedik. Biztosak voltak ugyanis benne, hogy a reklám senkire nézve sem sértő és szexuálisan sem túlfűtött.