A jelentés szerint a bennfentes személyek azelőtt, hogy az EADS nehézségei nyilvánosságra kerültek volna, eladták részvényeiket. Az AMF szerint az ügylet Thierry Breton akkori francia gazdasági miniszter jóváhagyásával történt. A cégnél tavaly júniusban jelentették be hivatalosan, hogy főleg az Airbus A380-as óriásgép gyártási késedelme miatt jelentős veszteségek várhatók.
Az EADS vállalatcsoporthoz tartozik az Airbus repülőgépgyártó konzorcium, és az A380-as és az A350-es gyártása körüli komplikációk már azok 2006. júniusi nyilvánosságra kerülése előtt egy évvel szóba kerültek az igazgatótanács ülésein. A Le Figaro szerint a repülőgépek átadásának várható késedelméről és az ezzel járó tőzsdei nehézségekről a francia pénzügyminisztériumot is értesítették, amely engedélyezte a részvényeladást.
A jelentés súlyosan terhelő bizonyítékokkal szolgál a Lagardere és DaimlerChrysler csoportokra, az EADS fő részvényeseire, valamint a konzorcium és az Airbus vezetőire, akik, mielőtt nyilvánosan bejelentették volna a repülőgépgyár nehézségeit, eladták részvényeiket. A részvényárak a hivatalos bejelentés után meredeken esni kezdtek.
Az AMF 1200 bennfentesről tud, de az ügyészségnek átnyújtott jelentésben a felügyelő hatóság csak 21 személy - közte Thomas Enders és Noel Forgeard, az EADS akkori német illetve francia társelnökei - felelősségére hívja fel a figyelmet.