Mihók Attila szerint gazdaságilag még mindig a "print láb" tartja el a kiadók online tevékenységét, ám az utóbbi években jelentően megcsappant a nyomtatott lapokból származó bevétel; eközben a tartalomért fizetni alig hajlandóak az emberek, az ezt finanszírozó bevételek pedig "lassacskán eltűnnek".
"Ha a tárdalom számára fontos lesz az, hogy minőségi tartalmakat kapjon az interneten, akkor valamilyen elmozdulás kell" - tette hozzá, megtoldva ezt azzal, hogy az ingyenesség miatt kieső bevétel a színvonal rovására megy.
Mint mondta, a magas költségek miatt a térség más államaihoz képest Magyarország médiapiaca kevésbé versenyképes, "sokkal, de sokkal többet kell dolgoznunk ugyanazért az eredményért", eközben a print kiadványokból a példányszámcsökkenés idején azért sem lehet nagyobb bevételre szert tenni, mert "nem viseli el a piac" a jelentősebb áremelést.
"A nyereségünk lassacskán eltűnik, váltani kell" - vonta meg a mérleget Mihók Attila, aki szerint mind több kiadó fordul az online piac felé, noha annak megtérülését "nem nagyon látjuk pontosan".
MTI/Menedzsment Fórum