Ma már kevésbé meglepő, hogy a világ legjelentősebb elektronikai seregszemléjén a CES-en nem feltétlen az informatikai cégek teszik a legfontosabb bejelentéseket. Most például a Toyota lepte meg a közvéleményt, olyan önvezető furgonokat mutatott be, amelyek a jövőben nagyon sok embert láthatnak el ennivalóval.
Az autógyártó nagy dobása a CES-en egy foodtruck volt, amelynek már most megvan a piaca, hiszen számos érdeklődő van a járművekre, így például a Pizza Hut és az Amazon is a vásárlók között lesz majd. A hírek szerint az Amazon ráadásul nem csak mozgó étteremként használhatja a Toyota járműveit, de bolt és logisztikai célokra is.
Utóbbi funkcióra egyébként az Amazon egyik nagy konkurense, a kínai Alibaba is alkalmazza majd ezeket a járműveket. Egy hétfői bejelentés szerint ugyanis egyedülálló megállapodást kötött az Alibaba és a Toyota, a kínai internetes kereskedelmi óriás a jövőben a japán autógyártó önvezető gépjárműveit használná fel a csomagok kiszállítására. A Toyota feltehetően még nagyobb lendülettel fogja belevetni magát az önvezető autózásba, hogy ezáltal a világ elsőszámú márkája legyen az iparágban, ahol
tavaly a Volkswagen egyeduralmát nem sikerült megdönteni.
Toyota új autója lehet cipőbolt, vagy akár foodtruck is
A CES-en bemutatott járművekről a Toyota elnöke, Akio Toyoda azt mondta, hogy teljesen elektromosak lesznek, és önvezető funkcióval is ellátják őket. Ugyanakkor a flottákat vásárló partnereik tetszés szerint paraméterezhetik a járműveket, akár még a saját fejlesztésű önvezető moduljaikat is bele szerelhetik. Ezek mellett az e-Palette néven bemutatott járműveknek természetesen a felépítménye is tester szabható lesz. Akereskedelmi forgalomba állítás pontos dátumát nem árulták el, de arra utalt a Toyota vezetője, hogy a 2020-as évek elején már forgalomba állhanak az első ilyen járművek.
mfor.hu