3p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Modern motorvonatok forgalomba állításával szeretné növelni a szolgáltatási színvonalát a MÁV Zrt. Kelet-Magyarországon; a Desiro vonatok, amelyeket eddig főként az elővárosi forgalomban használtak, mostantól Debrecen és Fehérgyarmat között is közlekednek.

A szerelvényeket hétfőn adta át Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter az utazóközönségnek Mátészalkán.

A 122 személyes, alacsonypadlós és légkondicionált, Siemens által gyártott motorvonatok menetrend szerint a napi kilenc vonatpár egyikeként szállítják az utasokat a hajdúsági megyeszékhely és a szatmári város között. A miniszter maga is az új szerelvénnyel érkezett meg Mátészalkára. Hónig Péter sajtótájékoztatón elmondta: a korszerű vonatok megjelenése csak az első lépés a térség vasúti közlekedésének fejlesztési terveiben. Ez tartalmazza egyebek között a mátészalkai vasútállomás előtti autóparkoló bővítését, valamint a Debrecenig vezető vasúti pályaszakasz felújítását.

A miniszter a szatmári térség közúthálózatának fejlesztését is kiemelte, utalva az M3-as autópályához közvetlenül csatlakozó 49-es főút települési elkerülő szakaszainak megépítésére. Ez egy  átfogó program, amelynek megvalósítása részben a mostani, részben pedig a következő kormány feladata lesz - tette hozzá.

Mosóczi László, a MÁV Zrt. pályavasúti üzletági vezérigazgató-helyettese a tájékoztatón szólt a régiót érintő vasútfejlesztésekről, aminek gerincét a Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vasútvonal felújítása adja. Ez a projekt az Európai Unió Kohéziós Alapjának támogatásával valósulhat meg, mintegy 85 százalékát állja Brüsszel - mondta el az MTI kérdésére Mosóczi László. Hozzátette, hogy a legújabb, Szajoltól Püspökladányig tartó vonalszakasz építési munkálatait 2011-ben fogják kezdeni. A 112 milliárd forint összköltségű beruházás jelenleg a pályáztatás szakaszában tart. Közlése szerint az így felújított, óránkénti 160 kilométeres sebességre alkalmas pályaszakasz a legkorszerűbb biztosítóberendezésekkel lesz felszerelve.

Mosóczi László hozzáfűzte: a vasúti fővonalról kikerült, még használható anyagokat a tervek szerint mellékvonalak felújítására hasznosítják. A koncepciókban a 78 kilométer hosszúságú Debrecen-Mátészalka szakasz rehabilitációja is szerepel, összesen mintegy 10 milliárd forintos költséggel. Az idei költségvetés azonban a szükséges pénzügyi forrásokat nem tudja finanszírozni, így a vonalrekonstrukciós munkálatok leghamarabb 2011-ben kezdődhetnek el - tette hozzá.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!